خب بد برای نخست وزیر عراق| او کنار گذاشته می‌شود؟

منابع سیاسی آگاه امروز یکشنبه خبر دادند که احتمالا مصطفی الکاظمی نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق نتواند دور دوم گفت‌وگوی ملی را برگزار کند.

خب بد برای نخست وزیر عراق| او کنار گذاشته می‌شود؟

به گزارش منیبان، منابع سیاسی آگاه امروز یکشنبه خبر دادند که احتمالا مصطفی الکاظمی نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق نتواند دور دوم گفت‌وگوی ملی را برگزار کند.

این منابع به پایگاه خبری بغداد الیوم گفتند که جلسه گفت‌وگویی که قرار بود روز دوشنبه برگزار شود، احتمالا به خاطر عدم مشارکت برخی از طرفهای سیاسی به ویژه جریان صدر، به تعویق بیافتد.

این منابع با بیان اینکه برخی از طرفهای همپیمان جریان صدر هنوز برای حضور در این جلسه تصمیم نهایی خود را نگرفته‌اند، گفتند: تحریم این نشست توسط جریان صدر و همپیمانانش در ائتلاف السیاده و حزب دموکرات که پیش از این هم رخ داد، الکاظمی را مجددا مجبور خواهد کرد جلسه گفت‌وگو را به موعد دیگری موکول کند.

ترکی العتبی از رهبران کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی) گفت که این کمیته از هر طرحی که باعث پایان یافتن بحران سیاسی عراق شود، استقبال می‌کند؛ مشروط بر اینکه بر مبنای قانون اساسی باشد.

العتبی با بیان اینکه تا کنون چهار طرح مطرح شده که چارچوب هماهنگی در مواردی با آن موافق و در مواردی مخالف بوده است، گفت: هر طرحی که مطرح شود، باید در پارلمان مورد بررسی قرار گیرد؛ زیرا این نهاد، اختیار این کار را دارد».

وی با اشاره به اینکه فقط از طریق پارلمان می‌توان بر سر اصل انتخابات زودهنگام، تغییر قانون و کمیساریای انتخابات توافق کرد، تصریح کرد، سرآغاز حل بحران، برگزاری مجدد جلسات پارلمان خواهد بود و چارچوب هماهنگی از هر اقدام مخالف قانون اساسی، حمایت نخواهد کرد./ فارس


ت ت
کدخبر: 107512 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها