خبر خوش برای اوکراین

رسانه‌ها دوشنبه شب به وقت تهران از ورود شماری از نظامیان آلمان به لیتوانی در بحبوبحه تداوم نبرد روسیه با اوکراین خبر دادند.

خبر خوش برای اوکراین

به گزارش منیبان، رسانه‌ها دوشنبه شب به وقت تهران از ورود شماری از نظامیان آلمان به لیتوانی در  بحبوبحه تداوم نبرد روسیه با اوکراین خبر دادند.

وبگاه «ناتو» در این زمینه گزارش داد که ۱۰۰ نظامی آلمانی روز یکشنبه به عنوان بخشی از افزایش حضور ناتو در جناح شرقی اروپا پس از تهاجم روسیه به اوکراین وارد کشور لیتوانی شدند.

این نظامیان بخشی ازتیپ ۴۱ زرهی آلمان هستند که با کشتی از «کیل» به بندر «کلایپدا» در لیتوانی رسیدند. این واحد متشکل از ۱۰۰ پرسنل و تجهیزات فرماندهی و کنترل، ارتباطات و تدارکات است.

«اوآنا لونگسکو» از سخنگویان ناتو گفت: «ورود اولین نظامیان آلمانی به عنوان بخشی از نیروهای ناتو نشان دهنده گامی مهم در تقویت بازدارندگی و دفاع ناتو در زمان حساس برای امنیت ماست و پیام روشنی را ارسال می‌کند که ناتو از هر وجب از خاک متحدان خود دفاع خواهد کرد.»

در اجلاس مادرید در ژوئن، سرام ناتو تصمیم گرفتند که دفاع ناتو را تقویت کنند. آلمان که هدایت ناتو در لیتوانی را برعهده دارد، در حال حاضر حدود ۱۵۰۰ نظامی در این کشور دارد.

طی روزهای گذشته ناتو در تقابل با روسیه یک رزمایش چند ملیتی را در گرجستان با حضور هزاران نظامی و چندین کشور متحد برگزار کرد./ فارس


ت ت
کدخبر: 107746 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها