هشدار تند به ترکیه| یونان خط قرمز فرانسه است

وزیر خارجه فرانسه روز سه‌شنبه پیش از دیدار با «نیکوس دندیاس» همتای یونانی خود به ترکیه بابت تهدید‌های تازه علیه آتن هشدار داد.

هشدار تند به ترکیه| یونان خط قرمز فرانسه است

به گزارش منیبان، «کاترین کولونا» وزیر خارجه فرانسه روز سه‌شنبه پیش از دیدار با «نیکوس دندیاس» همتای یونانی خود به ترکیه بابت تهدید‌های تازه علیه آتن هشدار داد.

به نوشته روزنامه «پروثیما» کولونا در نشست خبری  در پاسخ به سئوالی درباره پیام‌هایی ارسالی به ترکیه گفت: «فرانسه همیشه در همبستگی با حاکمیت یونان است و این رویکرد هرگز تغییر نخواهد کرد».

وزیر خارجه فرانسه افزود: «در برخی موارد ترکیه مواردی را مطرح می‌کند و این امری طبیعی و مفید است که با یک کشور همپیمان و همسایه مسیر ارتباطی برقرار شود تا همه چیز مورد بحث قرار گیرد».

کولونا همچنین درباره موضع ترکیه در قبال  وضوع مهاجرت اظهار داشت: «ما باید با کشورهایی مانند بلاروس و ترکیه که تلاش می‌کنند جریان‌های مهاجرتی را ابزاری برای بی‌ثبات کردن اتحادیه اروپا قرار دهند، مقابله کنیم».

فرانسه با یونان روابط گرم نظامی دارد و از جمله تامین کنندگان تجهیزات نظامی این کشور است. یونان از فرانسه کشتی جنگی و جنگنده‌ خریداری کرده است./ فارس


ت ت
کدخبر: 107982 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها