رئیس جمهور اوکراین با این ادعا آتش جنگ را تندتر کرد

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، زلنسکی در پیام ویدئویی خود با اعلام پس گرفتن ده‌ها منطقه در شرق و جنوب اوکراین، تصاویری از ورود نیروهای اوکراینی به شهر «بالاکلیا» واقع در جنوب «خارکیف» را منتشر کرد.

رئیس جمهور اوکراین با این ادعا آتش جنگ را تندتر کرد

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز جمعه مدعی شد نیروهای این کشور توانسته‌اند بیش از هزار کیلومتر مربع را از روسیه پس بگیرند.

به گزارش منیبان، به نوشته خبرگزاری «رویترز»، زلنسکی در پیام ویدئویی خود با اعلام پس گرفتن ده‌ها منطقه در شرق و جنوب اوکراین، تصاویری از ورود نیروهای اوکراینی به شهر «بالاکلیا» واقع در جنوب «خارکیف» را منتشر کرد.

ارتش اوکراین نیز مدعی شده که توانسته ظرف سه روز با ضدحمله‌های غافلگیرانه نزدیک به پنجاه کیلومتر در این جبهه واقع در شرق اوکراین پیشروی کند.

به گفته مقامات اوکراینی، هزاران سرباز برای مقابله با پیشروی اوکراین در جنوب این کشور به ویژه منطقه «خرسون» گسیل شده بودند و به همین دلیل جبهه‌های آن‌ها در نواحی شرقی آسیب‌پذیر و قابل شکست شده‌اند.

رویترز نوشت، نظامیان اوکراینی با پیشروی سریع در این مناطق توانسته‌اند یک خط راه آهن که توسط روس‌ها برای رساندند تجهیزات و پشتیبانی استفاده می‌شد منهدم کنند.

این خبرگزاری انگلیسی مدعی شد، مقامات روس تاکنون درباره پیشروی‌های اخیر نیروهای اوکراینی، اظهار نظری نداشته‌اند./ فارس


ت ت
کدخبر: 108507 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها