پاسخ تند روسیه به برنامه جدید آمریکا| جنون حیوانی دارد

معاون شورای امنیت روسیه و رئیس‌جمهوری سابق این کشور به برنامه جدید آمریکا اشاره کرد که خواستار «سازش در اصلاحات» در شورای امنیت شده و می‌خواهد وضعیت موجود را تغییر دهد.

پاسخ تند روسیه به برنامه جدید آمریکا| جنون حیوانی دارد

به گزارش مُنیبان، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه و رئیس‌جمهوری سابق این کشور به برنامه جدید آمریکا اشاره کرد که خواستار «سازش در اصلاحات» در شورای امنیت شده و می‌خواهد وضعیت موجود را تغییر دهد.

مدودف نوشت: آمریکایی‌ها چند روز پیش خواستار سازش و اعطای امتیاز از سوی طرفین برای اصلاحات در شورای امنیت سازمان ملل و تغییر «وضعیت موجود» شدند. سازش داریم تا سازش! اگر منظور از این سازش، برنامه آمریکا برای نقض اختیارات اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل باشد - که از جنون حیوانی ضد روسیه نشأت می‌گیرد - تلاشی بیهوده است. به عبارت دیگر سازمان ملل هم به سرنوشت «جامعه ملل» دچار خواهد شد که ورشکسته شد.

سازمان «جامعه ملل» نخستین سازمان بین‌المللی بود که بین سال‌های ۱۹۲۰ تا ۱۹۴۶ برای تضمین صلح و همکاری میان ملت‌ها ایجاد شد. به رغم برخی دستاوردها، این سازمان نتوانست وظایف امنیت جمعی را انجام دهد. سازمان ملل پس از جنگ جهانی دوم، جایگزین این نهاد شد.

انگلیس، چین، روسیه، آمریکا و فرانسه از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل هستند، شورایی که یکی از پنج نهاد اصلی این سازمان است.

این اعضا از حق وتوی مصوبات شورای امنیت برخوردارند./ ایسنا


ت ت
کدخبر: 108849 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها