اعتراف آمریکا به نفوذ اطلاعاتی در افغانستان

فرمانده سابق تروریست‌های سنتکام در سالگرد 11 سپتامبر توضیحاتی در خصوص ضعف اطلاعاتی آمریکا پس از خروج از افغانستان ارائه کرد.

اعتراف آمریکا به نفوذ اطلاعاتی در افغانستان

به گزارش مُنیبان، ژنرال فرانک مک‌کنزی، فرمانده سابق تروریست‌های سنتکام در سالگرد 11 سپتامبر توضیحاتی در خصوص ضعف اطلاعاتی آمریکا پس از خروج از افغانستان ارائه کرد. 

این نظامی بازنشسته آمریکایی در گفت‌وگو با نشریه دیلی‌وایر گفت: ایالات‌متحده ۲۱ سال پس از حملات  ۱۱ سپتامبر، ظرفیت اطلاعاتی خود را در افغانستان محدود کرده است.

مک‌کنزی افزود: «من فکر می‌کنم که در حال حاضر توانایی بسیار محدودی برای جمع‌آوری اطلاعات در افغانستان داریم.»

این ژنرال بلندپایه ارتش آمریکا افزود: « در حال حاضر آمریکا تنها 3 درصد از ظرفیت اطلاعاتی پس از خروج نیروهای خارجی برای نظارت بر افغانستان را در اختیار دارد.» 

مک‌کنزی همچنان گفته است که به رییس‌جمهور جو بایدن توصیه کرده است 2 هزار ۵۰۰ سرباز را در افغانستان برای نظارت بر فعالیت القاعده و داعش در افغانستان باقی بمانند و خروج تمام نیروهای از این کشور باعث خواهد شد که نیروهای تروریستی تهدیدی مهم برای آمریکا باشند. 

این ژنرال بازنشسته در پاسخ به پرسشی درباره ارزیابی دولت آمریکا مبنی بر عدم تهدید داعش و القاعده بر واشنگتن، نیز گفته است که این گروه‌ها هنوز هم می‌توانند «بازسازی» شوند و در آینده مشکلاتی ایجاد کنند.

این نظامی ارشد سابق آمریکا همچنین درباره ترور سرکرده القاعده در کابل نیز گفت: «آنچه در این زمینه اهمیت دارد این است که الظواهری در یک منطقه مرفه‌نشین کابل زندگی می‌کرده است.»

وی همچنین گفته است که گزارش دولت بایدن در مورد خروج نظامیان از افغانستان باید با افکار عمومی آمریکا به اشتراک گذاشته می‌شد.

پیش از این مک‌کنزی  گفته بود که بارها به رئیس جمهور آمریکا هشدار داده شد که اگر نیروهای امریکایی به سرعت عقب‌نشینی کنند، احتمال فروپاشی و سقوط دولت کابل وجود دارد./ فارس

ت ت
کدخبر: 109146 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها