نخست وزیر عراق در سازمان ملل درباره آیت‌الله سیستانی چه گفت؟

نخست‌وزیر پیشبرد امور عراق شب گذشته (جمعه) در سخنرانی هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به تشریح مهم‌ترین تلاش‌های منطقه‌ای و چالش‌های داخلی کشورش پرداخت.

نخست وزیر عراق در سازمان ملل درباره آیت‌الله سیستانی چه گفت؟

به گزارش مُنیبان، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر پیشبرد امور عراق در سخنرانی هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به تشریح مهم‌ترین تلاش‌های منطقه‌ای و چالش‌های داخلی کشورش پرداخت.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عراق «واع»، الکاظمی در این سخنرانی درباره روندهای سیاسی عراق گفت: «این دولت تلاش کرد تا با حمایت شورای امنیت و سازمان ملل انتخاباتی عادلانه و صادقانه برقرار کند. در اینجا، مایلم از همه سازمان‌ها، کشورها و همه کسانی که به حمایت از این انتخابات کمک کردند، به ویژه مرجع عالی‌قدر آقای سیستانی، به خاطر حفاظت از روند دموکراتیک در عراق تشکر و قدردانی کنم».

وی درباره وضعیت سیاسی عراق ادامه داد: «با وجود موفقیت در انتخابات، نیروهای سیاسی نتوانستند بر سر تشکیل دولت به توافق برسند و این امر منجر به ایجاد یک انسداد سیاسی شد. حالا دولت من خواستار گفت‌وگوی جدی و شفاف بین همه نیروهای سیاسی و احزاب مختلف شده است؛ تا در مورد راه‌های برون رفت از بحران سیاسی کنونی، تلاش دولت برای برآوردن مطالبات مردم، امیدواری در دستیابی به اهداف ملی و تضمین آینده آن صحبت کنیم».

الکاظمی درباره تلاش‌های منطقه‌ای بغداد تصریح کرد: «عراق تمایل دارد تا منبع ثبات در محیط‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خود باشد و به دنبال نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌ها و تلاش برای یافتن راه‌حل‌های صلح آمیز پایدار برای بحران‌های منطقه‌ای و اختلافات بین کشورهای منطقه است. بغداد با ارائه ابتکارات بسیاری در جهت تضمین حفاظت از صلح و امنیت در منطقه ما که مدت‌هاست از جنگ‌ها و بحران‌ها رنج می‌برد، سیاست متوازن خود را امتداد می‌دهد».

نخست‌وزیر عراق در این باره خاطرنشان کرد: «بغداد میزبان جلسات بسیاری بین کشورهای منطقه بوده است. این نتیجه سیاست متعادلی است که دولت عراق با دیپلماسی خود در قبال کشورهای همسایه در پیش گرفته و با آنان همکاری می‌کند؛ تلاش بغداد برای [تضمین] منافع همه طرف‌ها و همچنین تشویق همکاری‌های منطقه‌ای و خنثی کردن بحران‌ها در این محیط است./ فارس


ت ت
کدخبر: 111332 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها