ادعای جدید روسیه: همه چیز عادی است

وزارت دفاع روسیه امروز شنبه اعلام کرد، واحد توپخانه ارتش روسیه یک پهپاد «بیرقدار» TB2 که از سمت منطقه «نیکوپل»، از مناطق تحت کنترل کی‌ِیف، به سمت نیروگاه هسته‌ای «زاپروژیا» حرکت می‌کرد را سرنگون کرد.

ادعای جدید روسیه: همه چیز عادی است

به گزارش منیبان، وزارت دفاع روسیه امروز شنبه اعلام کرد، واحد توپخانه ارتش روسیه یک پهپاد «بیرقدار» TB2 که از سمت منطقه «نیکوپل»، از مناطق تحت کنترل کی‌ِیف، به سمت نیروگاه هسته‌ای «زاپروژیا» حرکت می‌کرد را سرنگون کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این وزارتخانه بیان داشت، نیروهای اوکراینی 10 گلوله توپخانه به سمت روستای «وولنا» واقع در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا شلیک کردند، اما نیروهای روسیه با موفقیت با این حمله مقابله کردند.

وزارت دفاع روسیه خاطر نشان کرد: وضعیت تشعشع در محل نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا عادی باقی مانده است.

نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا، در مجاورت رودخانه «دنیپر» بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا از جنبه تعداد واحدها و بازدهی محسوب می‌شود. این نیروگاه هسته‌ای و مناطق اطراف آن در جریان عملیات نظامی روسیه در اوکراین که از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) در اوکراین آغاز شد، در کنترل نیروهای روسیه قرار گرفتند. نیروگاه زاپوروژیا در مدت اخیر هدف حملات سربازان اوکراینی قرار گرفته هر چند کی‌یف روسیه را از بابت این حملات مقصر دانسته است./ فارس


ت ت
کدخبر: 111481 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها