مجارستان خیال پوتین را راحت کرد

وزیر امور خارجه مجارستان در مصاحبه‌ای با خبرگزاری «اسپوتنیک» تاکید کرد، مجارستان هرگز با اضافه کردن نام شرکت‌های «روس‌اتم» و «گازپروم» روسیه به فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا موافقت نخواهد کرد.

مجارستان خیال پوتین را راحت کرد

به گزارش منیبان، «پیتر زیجارتو» وزیر امور خارجه مجارستان در مصاحبه‌ای با خبرگزاری «اسپوتنیک» تاکید کرد، مجارستان هرگز با اضافه کردن نام شرکت‌های «روس‌اتم» و «گازپروم» روسیه به فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا موافقت نخواهد کرد.

زیجارتو در این مصاحبه‌ که در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل انجام داد تصریح کرد: «ما هرگز با اضافه شدن نام شرکت‌های روس‌اتم و گازپروم به فهرست تحریم‌ها موافقت نخواهیم کرد و هرگز با تحریم شدن هر نهادی که برای ما از نقطه نظر تامین انرژی مهم باشد موافقت نخواهیم کرد.»

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، دولت مجارستان در سپتامبر ۲۰۲۱ به توافقی با شرکت گازپروم در خصوص عرضه ۴.۵ میلیارد متر مکعب گاز به صورت سالانه از روسیه برای مدت ۱۵ سال دست یافت. این قرارداد اعتراض شدید کشورهای غربی را در پی داشت و اوکراین نیز ادعا کرد، این قرارداد باعث تضعیف وضعیت اوکراین به عنوان یک کشور ترانزیتی می‌شود. بوداپست در پاسخ به این اعتراضات تاکید کرد، یک کشور خودمختار است و خودش تصمیم می‌گیرد از کجا گاز بخرد و این گاز را چطور تحویل بگیرد.

در اواخر ماه آگوست، زیجارتو اعلام کرد، بوداپست با شرکت گازپروم بر سر عرضه روزانه ۵.۸ میلیون مترمکعب دیگر گاز از اول سپتامبر موافقت کرده است./ فارس


ت ت
کدخبر: 111559 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها