پادشاه انگلیس از مواجه با رهبران جهان انصراف داد؟

یک منبع وابسته به خاندان سلطنتی انگلیس اعلام کرد، از آنجایی که پادشاه جدید این کشور از وظایف قبلی خود کناره‌گیری کرده، در نشست تغییر اقلیم رهبران جهان که ماه آینده در مصر برگزار می‌شود، شرکت نخواهد کرد.

پادشاه انگلیس از مواجه با رهبران جهان انصراف داد؟

به گزارش مُنیبان، یک منبع وابسته به خاندان سلطنتی انگلیس اعلام کرد، از آنجایی که پادشاه جدید این کشور از وظایف قبلی خود کناره‌گیری کرده، در نشست تغییر اقلیم رهبران جهان که ماه آینده در مصر برگزار می‌شود، شرکت نخواهد کرد.

 این منبع اعلام کرد، کاخ باکینگهام با دولت درباره نشست COP۲۷ سازمان ملل مشورت کرد و همگی متفق القول موافق بودند که صلاح نیست چارلز به عنوان نخستین سفر برون‌ مرزی‌اش به عنوان پادشاه انگلیس، شخصا برای شرکت در این رویداد به مصر سفر کند.

به گفته این منبع، هیچ تاییدی مبنی بر حضور چارلز در این نشست پیش از پادشاه شدنش به دنبال فوت مادرش ملکه الیزابت دوم وجود نداشت.

به دنبال توصیه پزشکان و کناره‌گیری ملکه الیزابت دوم از حضور در نشست قبلی تغییر اقلیم سازمان ملل، چارلز در مراسم افتتاحیه نشست COP۲۶ در سال ۲۰۲۱ میلادی در گلاسکو سخنرانی کرده و این اجلاس را "آخرین فرصت" برای نجات جهان از تغییر اقلیم توصیف کرد.

به نوشته هفته‌نامه اشپیگل این برای حاکمیت سلطنتی بریتانیا تجربه‌ای جدید است زیرا چارلز سوم از دهه هفتاد میلادی به عنوان یکی از شخصیت‌های پیشتاز در زمینه سیاست‌های زیست‌محیطی و حفاظت از اقلیم به شمار می‌رود.

در مقابل، نخست‌وزیر جدید بریتانیااز سیاستمداران حامی محیط زیست شناخته نمی‌شود و قصد دارد فردی را به عنوان وزیر انرژی وارد کابینه کند که بارها نسبت به نقش انتشار روزافزون گازهای گلخانه‌ای در تغییرات اقلیمی ابراز تردید کرده است.

روزنامه ساندی تایمز با استناد به اطلاعاتی که به آن دست یافته نوشته لیز تراس در ماه سپتامبر در دیداری که با چارلز سوم، اندکی پس از جلوس او بر تخت پادشاهی داشته مخالفت خود با شرکت او در اجلاس تغییرات اقلیمی را بیان کرده است.

این روزنامه به نقل از منبعی در دفتر نخست وزیری انگلیس گفت، نشست اخیر تراس و چارلز صمیمانه بوده و هیچ اختلافی در میان نبوده است.

یکی از سخنگویان تراس می‌گوید ملاقات او با پادشاه بریتانیا خیلی "محترمانه" بوده و درباره این مسئله هیچ مناقشه‌ای وجود نداشته است.

روزنامه ساندی تایمز گزارش داده که کاخ باکینگهام و دولت لیزا تراس اتفاق نظر داشته‌اند که برای نخستین سفر رسمی پادشاه جدید بریتانیا گزینه‌های مناسب‌تری وجود خواهد داشت.

پادشاه چارلز زمانی که در سمت جانشین ملکه قرار داشت برای محیط زیست و دیگر مسائل مبارزه کرد اما ماه گذشته اعلام کرد: دیگر مقدور نیست بخش اعظم وقت و انرژی خود را صرف خیریه‌ها و دیگر مسائلی که عمیقا به آنها اهمیت می‌دهم، کنم.

کاخ باکینگهام می‌گوید تصمیم درباره اجلاس قاهره با توجه به این مسئله گرفته شده که چارلز سوم به عنوان بالاترین مقام سلطنتی همواره در نظر دارد که به توصیه‌های دولت عمل کند./ ایسنا

ت ت
کدخبر: 112881 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها