رزمایش کره جنوبی و آمریکا پس از شلیک موشک از سوی کره شمالی

ارتش کره جنوبی یک روز پس از آنکه در واکنش به مانور کره شمالی جنگنده‌های خود را در حالت آماده باش قرار داد، امروز (جمعه) اعلام کرد که همراه با ایالات متحده رزمایش دریایی مشترکی را آغاز کرده است.

رزمایش کره جنوبی و آمریکا پس از شلیک موشک از سوی کره شمالی

به گزارش منیبان، به نقل از خبرگزاری رویترز، این رزمایش دریایی در آب‌های ساحل شرقی کره جنوبی امروز و فردا (شنبه) ادامه دارد. این رزمایش پس از آن انجام می‌شود که کره شمالی دو موشک بالستیک به سمت دریا روز پنجشنبه شلیک کرد و سپس جنگنده‌های خود را نزدیک مرز با کره جنوبی به پرواز درآورد.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد: ما به تقویت ظرفیت‌های عملیاتی و آمادگی خود در واکنش به هرگونه اقدام تحریک آمیز از سوی پیونگ یانگ به وسیله رزمایش‌های مشترک با آمریکا و ناوگروه یو اس اس رونالد ریگان ادامه می‌دهیم.

ناوگروه آمریکایی پیشتر در رزمایش دفاعی سه جانبه با همراه ژاپن و کره جنوبی حضور داشت.

وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد، مقام‌های ارشد دفاعی سه کشور همچنین امروز به بررسی تحولات اخیر پرداخته و با محکوم کردن آزمایش‌های اخیر کره شمالی بر انجام و ادامه رزمایش‌های مشترک دریایی به منظور ارتقای توانایی واکنش به کره شمالی توافق کردند.

"جان آکیلینو"، فرمانده نیروهایی آمریکایی در مقر هند- اقیانوسیه در دیدار با "لی جونگ سوپ"، وزیر دفاع کره جنوبی گفت، تحریکات کره شمالی امنیت منطقه را به طور جدی تهدید می‌کند.

وزارت دفاع کره جنوبی نیز در بیانیه جداگانه‌ای اعلام کرد، وزیر دفاع کره جنوبی همچنین تاکید کرد که نیروهایش فعالانه از تلاش‌ها برای بازدارندگی و پاسخ به تهدید کره شمالی حمایت خواهند کرد.

وزیر دفاع کره جنوبی همچنین دیداری با مقام‌های ارشد به منظور بررسی آزمایش‌های اخیر و ارزیابی سیستم دفاعی سه محوره این کشور داشت که برای مقابه با تهدیدهای نظامی کره شمالی طراحی شده است.

 

 


ت ت
کدخبر: 113501 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها