روسیه دیروز چه اهدافی را ساقط کرد؟

سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که یگان پدافند هوایی روسیه در بیست و چهار ساعت گذشته ۶ فروند پهپاد و ۹ راکت انداز «هایمارس»، «اوراگان» و «اولخا» را منهدم کرده است.

روسیه دیروز چه اهدافی را ساقط کرد؟

به گزارش منیبان، سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که یگان پدافند هوایی روسیه در بیست و چهار ساعت گذشته ۶ فروند پهپاد و ۹ راکت انداز «هایمارس»، «اوراگان» و «اولخا» را منهدم  کرده است.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در نشست خبری اظهار داشت که پدافند هوایی روسیه موفق شد ۶ فروند پهپاد اوکراین از جمله از نوع «بیرقدار تی بی -۲» را در مناطق عملیاتی سرنگون کند.

 به گفته وی، همچنین چهار راکت انداز هایمارس ساخت آمریکا و پنج راکت انداز اوراگان و اولخا را نیز در مناطق درگیری با ارتش اوکراین منهدم شدند.

کوناشنکوف افزود که هواپیماهای جنگی، یگان‌های موشکی و توپخانه روسیه در روز گذشته در عملیات ویژه خود در اوکراین بیش از ۲۰۰ هدف نظامی را هدف قرار دادند.

کوناشنکوف گفت که جنگنده‌های نیروی هوایی روسیه  یک فروند بمب افکن «سوخو-۲۴» و یک فروند بالگرد رزمی «میل-۲۴» نیروی هوایی اوکراین را در مناطق «نیکولایف» و «خرسون» سرنگون کردند.  

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که در مجموع، نیروهای مسلح روسیه ۳۱۷ هواپیمای جنگی ، ۱۵۹ بالگرد، ۲۱۸۲ هواپیمای بدون سرنشین، ۳۷۹ سامانه موشکی زمین به هوا، ۵۵۷۰ دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، ۸۶۶ موشک انداز و ۳۴۶۰ قبضه توپخانه  اوکراین را از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین منهدم کرده‌اند./ ایسنا

ت ت
کدخبر: 114088 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها