اعزام نیروی نظامی استرالیا به چین؟

دولت انگلیس روز سه‌شنبه اعلام کرد که اقداماتی را جهت توقف چین نسبت به استخدام خلبانان نظامی سابق انگلیسی اتخاذ می‌کند. همچنین دولت انگلیس مدعی شد که چین، خلبانان نظامی سابق انگلیسی را استخدام می‌کند تا به نیروهای مسلح چینی آموزش‌هایی را ارائه دهند.

اعزام نیروی نظامی استرالیا به چین؟

به گزارش مُنیبان، دولت انگلیس روز سه‌شنبه اعلام کرد که اقداماتی را جهت توقف چین نسبت به استخدام خلبانان نظامی سابق انگلیسی اتخاذ می‌کند. همچنین دولت انگلیس مدعی شد که چین، خلبانان نظامی سابق انگلیسی را استخدام می‌کند تا به نیروهای مسلح چینی آموزش‌هایی را ارائه دهند. بی‌بی‌سی هم در گزارش خود ادعا کرد که حداکثر ۳۰ خلبان نظامی سابق انگلیس به چین رفته‌اند تا به "ارتش آزادی‌بخش خلق چین" آموزش دهند.

ریچارد مارلز، وزیر دفاع استرالیا از وزارت دفاع این کشور خواسته تا چنین ادعاهایی مبنی  بر استخدام خلبانان نظامی سابق استرالیا در یک آکادمی مخصوص پرواز آفریقای جنوبی – که در چین فعالیت می‌کند – را بررسی کند.

مارلز در بیانیه‌ای عنوان داشت: «من از شنیدن چنین چیزی بسیار شوکه شدم؛ از شنیدن اینکه چنین پرسنل‌هایی با یک چک از جانب یک کشور خارجی وسوسه شده‌اند و برای آن خدمت می‌کنند. من از وزارت دفاع استرالیا خواسته‌ام تا صحت و سقم این ادعاها را بررسی کند و با توصیه‌هایی شفاف گزارش‌ها را به من تحویل دهند.»

همچنین، وزارت دفاع انگلیس در توییتر نوشت که خلبانان انگلیسی که درگیر چنین موضوعی شده‌اند، براساس"قانون اسرار رسمی" تحت پیگرد قانونی هستند و لایحه امنیت ملی راهکارهای دیگری را جهت پیگرد قانونی فراهم می‌کند.

آکادمی مخصوص پرواز آفریقای جنوبی (TFASA) که در چین فعالیت می‌کند، نسبت به این ادعا که آیا خلبانان نظامی سابق استرالیایی را جهت کار در چین استخدام کرده یا خیر، پاسخ نداد.

اما این درحالیست که TFASA در یک آگهی بدون ذکر تاریخ گفت که به دنبال تعدادی هواپیماهای بال ثابت و استخدام خلبانانی است که در محلی ناشناخته در "خاور دور آسیا" با قرارداد اولیه چهار ساله همکاری کنند./ ایسنا


ت ت
کدخبر: 116142 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها