اروپا عذرخواهی کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پنج‌شنبه شب در مصاحبه اختصاصی با شبکه العربیه عربستان سعودی اظهار کرد: در جهانی چند قطبی زندگی می‌کنیم و اکنون زمان هژمونی و سلطه‌گری آمریکا به سر آمده است.

اروپا عذرخواهی کرد

به گزارش منیبان، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پنج‌شنبه شب در مصاحبه اختصاصی با شبکه العربیه عربستان سعودی اظهار کرد: در جهانی چند قطبی زندگی می‌کنیم و اکنون زمان هژمونی و سلطه‌گری آمریکا به سر آمده است.

بورل گفت: اکنون کشورهای عربی از طریق انرژی و منابع دیگر، نقش ژئوپلیتیکی را ایفا می‌کنند.

وی گفت: اروپا دیگر تصمیم گیرنده در جهان نیست و پس از شروع جنگ در اوکراین احساس ترس می‌کند.

بورل درباره اظهارات جنجالی اخیرش که اروپا را باغ و مناطق دیگر جهان را جنگل خوانده بود نیز افزود: بابت سوءتفاهمی که از این گفته پیش آمد، عذرخواهی می‌کنم.

وی درباره پیامدهای جنگ روسیه و اوکراین و به ویژه در زمینه کمبود انرژی تاکید کرد: جنگ در اوکراین، رویارویی را از اقیانوس هند و اقیانوس آرام به اروپا منتقل کرد و این جنگ باعث افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی در جهان شده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره ادامه داد: ما باید استراتژی‌هایی ایجاد کنیم که امکان عبور از مرحله انتقال به یک انرژی جایگزین را برایمان فراهم کنند.

بورل در بخش دیگری از اظهاراتش درباره درگیری‌ها میان فلسطین و رژیم صهیونیستی نیز گفت: من نهایت تلاشم را برای ازسرگیری روند صلح میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها به کار می‌گیرم./ ایسنا

ت ت
کدخبر: 116464 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها