فرانسه قهر کرد | خروج از یک معاهده مهم

رئیس‌جمهوری فرانسه پس از نشست رهبران اتحادیه اروپا گفت: در راستای اهداف اقلیمی خود قصد داریم از معاهده منشور انرژی خارج شویم.

فرانسه قهر کرد | خروج از یک معاهده مهم

به گزارش مُنیبان، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه پس از نشست رهبران اتحادیه اروپا گفت: در راستای اهداف اقلیمی خود قصد داریم از معاهده منشور انرژی خارج شویم.

ماکرون این تصمیم را هم‌راستای پیمان اقلیمی پاریس در سال ۲۰۱۵ دانست و از اتحادیه اروپا خواست تا نیازهایش در حوزه انرژی را تنها از طریق برق تامین کند.

این اظهارات ماکرون پس از تصمیم اخیر پارلمان لهستان برای خروج از این توافق و ابراز تمایل اسپانیا و هلند برای خروج از آن صورت گرفت. ایتالیا هم در سال ۲۰۱۶ این معاهده را ترک کرده است.

او همچنین با اشاره به جنگ روسیه و اوکراین گفت، ۲۰۰۰ سرباز اوکراینی در فرانسه آموزش خواهند دید.

او با یادآوری تعهد اخیر فرانسه برای ارسال تجهیزات نظامی جدید به اوکراین، گفت که در تلاش است تا "هویتزرهای سزار" را تقویت کند.

ماکرون با بیان اینکه در این نشست به بررسی روابط چین و اتحادیه اروپا پرداخته، گفت: ما به استقلال استراتژیک نیاز داریم.

معاهدهٔ منشور انرژی توافقی بین‌المللی با هدف افزایش همکاری‌های بین مرزی در صنعت انرژی است که در سال ۱۹۹۱ میلادی امضاء شد. در دهه ۹۰ میلادی و همزمان با پایان جنگ سرد، بروز یک چشم‌انداز روشن برای توسعه همکاری در بخش انرژی در میان کشورهای اورآسیا، پایه‌های منشور انرژی را ایجاد کرد./ ایسنا

ت ت
کدخبر: 116509 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها