خب مهم روسیه از مذاکرات | آماده هستیم

سخنگوی کرملین در مورد سخنان «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه مبنی بر اینکه ظاهرا ولادیمیر پوتین، همتای روسی او «اکنون بسیار نرم‌تر و بازتر از گذشته برای گفت‌وگو صحبت می‌کند»، توضیح داد.

خب مهم روسیه از مذاکرات | آماده هستیم

به گزارش مُنیبان، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در مورد سخنان «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه مبنی بر اینکه ظاهرا ولادیمیر پوتین، همتای روسی او «اکنون بسیار نرم‌تر و بازتر از گذشته برای گفت‌وگو صحبت می‌کند»، توضیح داد.

وی افزود: پوتین در حقیقت از همان آغاز آماده گفت‌وگو با دولت کی‌یف بوده است. رئیس جمهوری روسیه بارها گفته که می‌خواسته این کار را انجام دهد.

سخنگوی کرملین همچنین یادآور شد که پوتین تلاش کرده تا با ناتو، آمریکا و سازمان امنیت و همکاری اروپا پیش از حمله به اوکراین صحبت کند.

پسکوف ادامه داد: زمانی که متن سند بین مذاکره‌کنندگان روسیه و اوکراین مورد توافق قرار گرفت، پوتین آماده گفت‌وگو بود. بنابراین از این منظر هیچ چیز تغییر نکرده است.

به گفته این مقام روس، تنها موضع کی‌یف تغییر کرد و آن هم به این خاطر است که طرف اوکراینی ترجیح داد به مذاکرات با روسیه ادامه ندهد و اکنون نیز با قانون جدید وضع شده، دولت کی‌یف هرگونه مذاکره را با مسکو ممنوع کرده است.

سخنگوی کرملین همچنین در پاسخ به سوالی درباره احتمال گفت‌وگوی تلفنی جدید بین پوتین و اردوغان گفت: در مورد گفت‌وگوی تلفنی با اردوغان، تاکنون برنامه‌ای در نظر گرفته نشده است. اما آنها اغلب صحبت می‌کنند و مکالمات گاهی اوقات در عرض چند ساعت هماهنگ می‌شود./ ایسنا

ت ت
کدخبر: 116542 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها