دست رد اوکراین بر سینه اسرائیل | تل‌آویو غافلگیر شد

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از برخی مسؤولان ارشد این رژیم اعلام کرد: اسرائیل علاقه‌مند است سامانه‌های هشداری را که به دفاع در برابر تهدیدهای هوایی و سایر تهدیدها کمک خواهد کرد، به اوکراین منتقل کند.

دست رد اوکراین بر سینه اسرائیل | تل‌آویو غافلگیر شد

به گزارش مُنیبان، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از برخی مسؤولان ارشد این رژیم اعلام کرد: اسرائیل علاقه‌مند است سامانه‌های هشداری را که به دفاع در برابر تهدیدهای هوایی و سایر تهدیدها کمک خواهد کرد، به اوکراین منتقل کند.

همچنین این شبکه عبری زبان گزارش داد، اسرائیل از این بابت نگران است که مخالفت اوکراین ناشی از خشم آن از مخالفت اسرائیل با انتقال سلاح و کمک‌های هوایی با وجود درخواست‌های مکرر این کشور باشد.

این شبکه در ادامه تاکید کرد: این مساله در واقع دلیل به تعویق افتادن چند باره گفتگوی بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل و الکسی رزنیکوف، همتای اوکراینی‌اش تا به امروز است، به گفته یک منبع اوکراینی، اوکراینی‌ها بر این باور بودند که یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل پس از انتخابات پارلمانی آماده بازنگری در سیاست اسرائیل درباره کمک‌ها به اوکراین خواهد بود.

دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین جمعه اعلام کرد که با لاپید درباره جزئیات درخواست برای سامانه‌های پدافند هوایی و موشکی اسرائیل و فناوری آنها گفتگو کرد.

دفتر لاپید نیز تاکید کرد که او به کولبا درباره حمایت از اوکراین اطمینان داد./ ایسنا


ت ت
کدخبر: 116616 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها