خبر جدید آلمان برای اوکراین

صدراعظم آلمان در پایان یک کنفرانس بین‌المللی با محوریت بازسازی اوکراین گفت: با توجه به حملات اخیر روسیه، امروز بیش از هر زمان دیگری هدف مشترک بازسازی یک اوکراین شکوفا و آرام را دنبال می‌کنیم. مطمئن هستم که در کنار هم قوی‌تر هستیم.

خبر جدید آلمان برای اوکراین

به گزارش مُنیبان، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در پایان یک کنفرانس بین‌المللی با محوریت بازسازی اوکراین گفت: با توجه به حملات اخیر روسیه، امروز بیش از هر زمان دیگری هدف مشترک بازسازی یک اوکراین شکوفا و آرام را دنبال می‌کنیم. مطمئن هستم که در کنار هم قوی‌تر هستیم.

همچنین دنیس شمیهال، نخست‌وزیر اوکراین بر لزوم حفاظت از زیرساخت‌های حساس کشورش در برابر حملات روسیه تاکید کرد.

او گفت: فکر می‌کنم اولویت‌های امروز طبیعی هستند، چون در دو هفته گذشته روسیه زیرساخت‌های ما را نابود کرده، زیرساخت‌های برق، گرمایش و تامین آب. این بزرگترین فاجعه انسانی قاره اروپا را رقم می‌زند. ما به اتحاد و راهی نیاز داریم که در برابر مقاصد روسیه «تروریست» مقاومت کنیم.

کشورهای گروه هفت و اتحادیه اروپا به صورت مشترک برنامه‌ای مشابه «طرح مارشال» اندیشیده‌اند تا اوکراین را بازسازی کنند.

طرح مارشال برنامه‌ای تحت حمایت آمریکا برای بازسازی اروپا پس از جنگ جهانی دوم بود که شامل سرمایه‌گذاری‌های گسترده در این منطقه می‌شد.

سیاستگذاران، چهره‌های تجاری، نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی و دولت اوکراین در کنفرانس بازسازی اوکراین در برلین گردهم آمدند تا مسائل کلیدی بازسازی و احیای این کشور را بررسی کنند./ ایسنا

ت ت
کدخبر: 117579 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها