پوتین برای ارمنستان و آذربایجان نقشه دارد؟

رئیس جمهور روسیه گفت که روسیه همواره توجه زیادی به ثبات در روابط میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان داشته و امروزه ما تمام تلاش خود را برای عادی سازی روابط میان باکو ایروان به کار بسته‌ایم.

پوتین برای ارمنستان و آذربایجان نقشه دارد؟

به گزارش منیبان، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفت که روسیه همواره توجه زیادی به ثبات در روابط میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان داشته و امروزه ما تمام تلاش خود را برای عادی سازی روابط میان باکو ایروان به کار بسته‌ایم.

پوتین در ادامه سخنانش اضافه کرد: «روسیه، (جمهوری) آذربایجان و ارمنستان در گذشته نه چندان دور بخشی از یک کشور بوده‌اند و روابط استواری با هر دو کشور داریم و باید آن را مد نظر قرار دهیم».

رئیس جمهور روسیه گفت:‌«همه ما در شرایط سختی قرار داریم و در حالی که روابط میان دو کشور بحرانی شده نمی‌توان فقط نظاره‌گر باشیم و به گسترش صلح و ثبات در منطقه قفقاز تاکید داریم و همگان باید به توافقنامه حاصل شده پایبند باشند».

تنش‌ها بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در هفته‌های اخیر در میانه اتهامات پی‌درپی درباره نقض آتش‌بس مرزی که مه ۲۰۲۱ آغاز شد، تشدید شده است. این تنش‌ها بین ۱۲ تا ۱۴ سپتامبر (۲۱ تا ۲۳ شهریور) قبل از دستیابی به آتش‌بس متزلزل با میانجیگری روسیه شدت یافت. هر یک از طرفین دیگری را مقصر تشدید تنش‌ها می‌داند./ آخرین خبر


ت ت
کدخبر: 117913 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها