سلاح‌های اوکراین در یک کشور دیگر کشف شدند

سرپرست کاراگاهان اداره تحقیقات ملی فنلاند گفت: ما شاهد نشانه‌هایی بوده‌ایم دال بر اینکه این تسلیحات در حال حاضر به فنلاند راه پیدا کرده‌اند.

سلاح‌های اوکراین در یک کشور دیگر کشف شدند

به گزارش مُنیبان، کریستر اهلگرن، سرپرست کاراگاهان اداره تحقیقات ملی فنلاند گفت: ما شاهد نشانه‌هایی بوده‌ایم دال بر اینکه این تسلیحات در حال حاضر به فنلاند راه پیدا کرده‌اند.

با توجه به ادامه داشتن تحقیقات، وی به جزئیات بیشتری اشاره نکرد و تنها گفت: تفنگ‌های تهاجمی جزو این تسلیحات بودند.

این کاراگاه افزود: مسیرهای قاچاق سلاح از اوکراین به فنلاند قبلا ایجاد شده‌اند. سه تا از بزرگ‌ترین گروه‌های تبهکار موتورسوار که بخشی از سازمان‌های بین المللی بزرگ‌تر هستند، در فنلاند فعالیت دارند. یکی از این گروه‌ها، "گروه موتورسواران باندیدوس" است که در تمامی شهرهای بزرگ اوکراین پایگاه و نیروهایی دارد.

وی تصریح کرد: سازمان‌های جنایتکار شبکه های خود را در بنادر تجاری فنلاند دارند. بازرسی‌های امنیتی که برای کارکنان فرودگاه اجباری است، برای کارمندان بنادر اعمال نمی‌شوند.

کریستر اهلگرن گفت: فنلاند تنها کشور عضو اتحادیه اروپا نیست که چنین مشکلاتی دارد چرا که تسلیحات ارسال شده به اوکراین در حال حاضر در سوئد، دانمارک و هلند نیز کشف شده‌اند. اوکراین حجم زیادی تسلیحات دریافت کرده است که البته خوب است اما قرار است ما دهه‌ها با این سلاح‌ها سر و کار داشته باشیم و بهایش را در اینجا می‌پردازیم./ ایسنا

ت ت
کدخبر: 118501 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها