رئیس جنبش النهضه : قدرت را قربانی کردیم

رئیس جنبش النهضه تونس در نشستی حزبی در شهر بنزرت واقع در شمال این کشور اظهار کرد: تونس پس از تعطیلی مجلس موسسان در آستانه جنگی داخلی قرار داشت، در آن مقطع در پاریس با باجی قائد السبسی که رئیس حزب ندای تونس بود و این حزب با جنبش النهضه اختلاف داشت، دیدار کردم و آن دیدار شرایط را برای گفتگوی ملی که در سال ۲۰۱۳ کشور را نجات داد، فراهم کرد.

رئیس جنبش النهضه : قدرت را قربانی کردیم

به گزارش مُنیبان، راشد الغنوشی، رئیس جنبش النهضه تونس در نشستی حزبی در شهر بنزرت واقع در شمال این کشور اظهار کرد: تونس پس از تعطیلی مجلس موسسان در آستانه جنگی داخلی قرار داشت، در آن مقطع در پاریس با باجی قائد السبسی که رئیس حزب ندای تونس بود و این حزب با جنبش النهضه اختلاف داشت، دیدار کردم و آن دیدار شرایط را برای گفتگوی ملی که در سال ۲۰۱۳ کشور را نجات داد، فراهم کرد.

الغنوشی با اشاره به بحران کمبود مواد اولیه در تونس گفت: 10 سال گذشته که آن را دهه سیاه (دوره حاکمیت النهضه) می‌نامند، سال‌های شکوفایی اقتصادی نبود و حزبم برای حفظ قانون اساسی و صلح اجتماعی قدرت را قربانی کرد.

رئیس جنبش النهضه تاکید کرد: پیشرفت اقتصادی به ثبات سیاسی نیاز دارد و حل بحران سیاسی فعلی تونس با لغو کودتای قیس سعید آغاز می‌شود.

او درباره مسیری که قیس سعید انتخاب کرده، گفت: جبهه نجات ملی که النهضه مهمترین عضو آن است، در حال مبارزه با رویکرد قیس سعید است تا بستری برای بازگشت دموکراسی به کشور فراهم شود.

الغنوشی افزود: اپوزیسیون برای پایان یافتن کودتای قیس سعید بر روی مردم حساب باز کرده است، فعالیت‌های مردمی هنوز رویکرد سیاسی دارد و با افزایش تعداد شرکت‌کنندگان در تظاهرات مخالفان قیس سعید، به زودی به رویکردی اجتماعی تبدیل خواهد شد.

رئیس جنبش النهضه در ادامه گفت: نشست مخالفان، فشارهای اقتصادی و توسعه خارجی همگی عوامل فشاری بر قیس سعید هستند، در حال حاضر طرف‌های خارجی قیس سعید را برای بازگشت به دموکراسی و پارلمان تحت فشار گذاشته‌اند اما هنوز به سطحی نرسیده‌اند که آنچه رخ داده را کودتا بخوانند و البته دخالت‌های خارجی موجب شده کشور استقلال خود در تصمیم‌گیری‌ها را از دست بدهد./ ایسنا


ت ت
کدخبر: 119001 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها