سوءاستفاده کثیف ترکیه از جنگ اوکراین

رئیس جمهور ترکیه روز شنبه گفت، کشورش در جنگ اوکراین توانست قدرت دیپلماتیک خود را نشان دهد.

سوءاستفاده کثیف ترکیه از جنگ اوکراین

به گزارش منیبان، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز شنبه گفت، کشورش در جنگ اوکراین توانست قدرت دیپلماتیک خود را نشان دهد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، اردوغان حین سخنرانی در استانبول گفت: «نقش مهم ما در گشایش و حفظ گذرگاه غلات و تبادل زندانی، مثال‌هایی مهم از قدرت دیپلماتیک ترکیه هستند».

رئیس جمهور ترکیه افزود، ترکیه از زمان شروع جنگ اوکراین در ماه فوریه (اسفند) به لطف روابطی که با روسای جمهور روسیه و اوکراین و دبیرکل سازمان ملل دارد، توانسته نقش نیروی ایجاد تعادل عمل کند.

عصر شنبه هفته گذشته، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که مشارکت این کشور در توافقنامه صادرات غلات با اوکراین پس از هدف قرار گرفته شدن سواستوپول با پهپاد به حالت تعلیق در آمده است.

این توافق، پس از چند روز تعلیق از روز چهارشنبه از سر گرفته شد. اردوغان در این زمینه اعلام کرد تردد کشتی‌های حامل غلات اوکراین بعد از تماس تلفنی میان وزرای دفاع آنکارا و مسکو، از سر گرفته شده است.

وزارت دفاع روسیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، پس از دریافت ضمانت‌های امنیتی از کی‌یف، مشارکت مسکو در توافق صادرات غلات ادامه پیدا کرده است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است، به لطف ترکیه و سازمان ملل متحد، اخذ ضمانت‌های کتبی از اوکراین در قبال توافق غلات میسر شد.

پیش از این، ریاست جمهوری ترکیه شامگاه سه‌شنبه خبر داد که اردوغان در گفت‌وگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود تاکید کرده که اطمینان دارد همکاری راه حل محور، می‌تواند در زمینه توافق صادرات غلات ایجاد شود./ فارس

ت ت
کدخبر: 119555 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها