خبر مهم از تحریم‌های جدید آمریکا | ناو هواپیمابر آمریکایی نزدیک ایران می‌شود؟

خبرگزاری کیودو به نقل از منابعی گزارش داد که دولت آمریکا در حال تنظیم پیش‌نویس قطعنامه‌ای برای شورای امنیت سازمان ملل است تا فشار تحریم‌ها علیه کره شمالی را افزایش دهد و همچنین اگر پیونگ‌یانگ آزمایش هسته‌ای انجام دهد، آمریکا استقرار یک ناو هواپیمابر در دریای ژاپن را بررسی خواهد کرد.

خبر مهم از تحریم‌های جدید آمریکا | ناو هواپیمابر آمریکایی نزدیک ایران می‌شود؟

به گزارش مُنیبان، خبرگزاری کیودو به نقل از منابعی گزارش داد که دولت آمریکا در حال تنظیم پیش‌نویس قطعنامه‌ای برای شورای امنیت سازمان ملل است تا فشار تحریم‌ها علیه کره شمالی را افزایش دهد و همچنین اگر پیونگ‌یانگ آزمایش هسته‌ای انجام دهد، آمریکا استقرار یک ناو هواپیمابر در دریای ژاپن را بررسی خواهد کرد.

این پیش‌نویس احتمالا شامل اعمال محدودیتی علیه صادرات نفت و محصولاتی نفتی از کره شمالی می‌شود و همچنین قرار است تحریم‌هایی را علیه گروه هکری "لازاروس" که گویا به کره شمالی مربوط می‌شود، اعمال کنند.

علاوه بر آن، احتمال دارد که در صورت عدم تایید پیش‌نویس این قطعنامه، آمریکا، ژاپن و کره جنوبی تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه کره شمالی اعمال کنند.

کره شمالی روز دوشنبه اعلام کرد که پرتاب‌های موشکی اخیرش "حملاتی شبیه‌سازی‌شده" علیه کره جنوبی و آمریکا بوده و این درحالیست که کره جنوبی ادعا می‌کند که برخی از قسمت‌های موشک کره شمالی را در نزدیکی سواحلش پیدا کرده است.

کره شمالی در سال جاری میلادی تعداد زیادی از آزمایش‌های موشکی را انجام داده و حتی تنها در یک روز دست کم ۲۳ موشک را شلیک کرد. از طرفی، مقامات کره جنوبی و آمریکا گفته‌اند که پیونگ‌یانگ آماده‌سازی‌های تخصصی را برای آزمایش یک دستگاه هسته‌ای که برای اولین‌بار از سال ۲۰۱۷ انجام خواهد داد، تدارک دیده است.

همچنین ارتش کره شمالی در رابطه با رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی گفت که این "رزمایش‌های بسیار خطرناک، تحریکی آشکار محسوب می‌شوند و هدف آن‌ها تشدید تنش‌ها است."/ ایسنا

ت ت
کدخبر: 120154 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها