اطلاعیه مهم آلمان درباره یک جنگنده

 وزارت دفاع آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از مذاکرات فشرده، به یک توافق با فرانسه و اسپانیا بر سر این پروژه دست یافته است. این پروژه البته تحت مسئولیت کلی فرانسه قرار است دنبال شود.

اطلاعیه مهم آلمان درباره یک جنگنده

به گزارش منیبان، وزارت دفاع آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از مذاکرات فشرده، به یک توافق با فرانسه و اسپانیا بر سر این پروژه دست یافته است. این پروژه البته تحت مسئولیت کلی فرانسه قرار است دنبال شود.

فکاس، سامانه نبرد هوایی آینده، پروژه مشترک فرانسه، آلمان و اسپانیا برای ساخت جنگنده نسل ششم است.

«کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان گفت: «توافق سیاسی در مورد جنگنده فکاس  گام بزرگ و  نشانه مهمی از همکاری درخور فرانسه، آلمان و اسپانیاست. این امر توانایی‌های نظامی اروپا را تقویت و اهمیت دانش را نه تنها برای ما، بلکه برای صنعت اروپا تضمین می‌کند».

وزارت دفاع اسپانیا نیز اعلام کرده که مادرید ۲.۵ میلیارد یورو برای این پروژه هزینه خواهد کرد. این وزارتخانه اعلام کرد که کابینه اسپانیا با این هزینه موافقت کرده، اما جزئیات دیگری ارائه نکرد.

شرکت‌های صنایع هوایی «داسو»، «ایرباس» و «ایندرا» از  فرانسه در این طرح برای شروع جایگزینی جنگنده‌های «رافال» فرانسوی و یوروفایترهای آلمانی و اسپانیایی مشارکت دارند.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «آنگلا مرکل» صدر اعظم سابق آلمان، پیشتر  در سال ۲۰۱۷ برنامه‌هایی را برای پروژه جنگنده فکاس اعلام کردند که شامل یک جنگنده و طیف وسیعی از سلاح‌های مرتبط از جمله پهپادها می‌شود./ آخرین خبر

ت ت
کدخبر: 122287 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها