اقدام بی‌شرمانه علیه خانواده پوتین | روسیه پاسخ می‌دهد؟

وزیر امور خارجه نیوزیلند روز دوشنبه عنوان داشت که این کشور بسته تحریمی دیگری را علیه ۲۲ فرد روسی و بلاروسی به دلیل حمله مسکو به کی‌یف و حمایت بلاروس از این جنگ اعمال کرده است.

اقدام بی‌شرمانه علیه خانواده پوتین | روسیه پاسخ می‌دهد؟

به گزارش مُنیبان، نانایا ماهوتا، وزیر امور خارجه نیوزیلند روز دوشنبه عنوان داشت که این کشور بسته تحریمی دیگری را علیه ۲۲ فرد روسی و بلاروسی به دلیل حمله مسکو به کی‌یف و حمایت بلاروس از این جنگ اعمال کرده است.

براساس بیانیه‌ای که توسط وزیر خارجه نیوزیلند منتشر شد، از جمله افراد تحریم‌شده می‌توان به «کاترینا تیخونووا» و «ماریا ورونتسوا» دختران ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، همسر و فرزندان دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، «الویرا نابیولینا» رئیس بانک مرکزی روسیه و همچنین همسر و پسر الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس اشاره کرد.

علاوه‌بر این افراد، برخی از تجار و کارآفرینان هم در فهرست افراد تحریم‌شده قرار گرفتند. همچنین، نیوزیلند تحریم‌هایی را هم علیه شرکت‌های روسی مربوط به حوزه نفت و گاز، آهن و حتی واحد حمل‌ونقل اعمال کرده است.

تاکنون، نیوزیلند تحریم‌هایی را علیه بیش از ۱۲۰۰ فرد روسی و بلاروسی اعمال کرده است. اوایل اکتبر ۲۰۲۲، دولت نیوزیلند محدودیت‌هایی را علیه ۵۱ الیگارش روس و ۲۴ مقام مورد حمایت این کشور در قلمروهای اوکراین که در سپتامبر سال جاری میلادی به روسیه ملحق شدند، وضع کرد. نیوزیلند همچنین صادرات مشروبات الکلی و غذاهای دریایی را به روسیه و واردات مشروبات الکلی و خاویار از روسیه را منع کرد. این اقدامات تحریمی همچنین نفت، گاز و تجهیزات تولیدی مرتبط با آن‌ها را هدف قرار داده است.

ولادیمیر پوتین در تاریخ ۲۴ فوریه حمله به اوکراین را با هدف "نازی زدایی" و جلوگیری از پیوستن این کشور به ناتو آغاز کرد؛ حمله‌ای که روسیه خود آن را "عملیات ویژه نظامی" نامیده است و باعث شده که غرب واکنش‌های مختلفی نسبت به این مسئله نشان دهد و "شدیدترین تحریم‌ها" را علیه روسیه اعمال کند. از طرفی، روسیه هم در "اقداماتی تلافی‌جویانه" تحریم‌ها و ممنوعیت‌هایی را علیه ایالات متحده، کشورهای غربی و کشورهای اتحادیه اروپا اعمال کرده است./ آخرین خبر


ت ت
کدخبر: 122879 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها