برزیل جنگ اوکراین را به پایان می‌رساند؟

رئیس جمهور منتخب برزیل گفت که می‌خواهد با بایدن درباره یک سری مسائل از جمله جنگ اوکراین صحبت کند و ممکن است قبل از مراسم تحلیفش در ژانویه به ایالات متحده سفر کند.

برزیل جنگ اوکراین را به پایان می‌رساند؟

به گزارش مُنیبان، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهور منتخب برزیل گفت که می‌خواهد با بایدن درباره یک سری مسائل از جمله جنگ اوکراین صحبت کند و ممکن است قبل از مراسم تحلیفش  در ژانویه به ایالات متحده سفر کند.

پیروزی او در انتخابات در  اول ژانویه به طور رسمی تایید خواهد شد. مراسم تایید رسمی پیروزی او در ۱۲ دسامبر خواهد بود.

لولا گفت: «می‌خواهم با بایدن در مورد روابط برزیل و ایالات متحده، نقش ژئوپلیتیکی برزیل در جهان، جنگ در اوکراین صحبت کنم - نیازی به جنگ نیست.»

این رهبر چپ‌گرای برزیل در حالی که از آمریکا انتقاد می کرد، وضعیت سیاسی دو دموکراسی بزرگ در نیمکره غربی را مقایسه کرد. لولا گفت: "آسیبی که ترامپ به دموکراسی ایالات متحده وارد کرد، همان آسیبی است که بولسونارو به برزیل وارد کرد. آنها رفتار مشابهی دارند."

رئیس جمهور منتخب برزیل همچنین گفت که تنها پس از مراسم تایید پیروزی خود تصمیمات نهایی را در مورد کابینه خود خواهد گرفت. اما او افزود که ۸۰ درصد کابینه را انتخاب کرده‌ام.

این در حالی است که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی بایدن و مقامات شورای امنیت ملی (NSC) و وزارت امور خارجه روز دوشنبه راهی برزیل خواهند شد تا با مقام‌های دولت‌های فعلی و آینده این کشور دیدار کنند.

شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد:: جیک سالیوان و مقامات شورای امنیت ملی و وزارت امور خارجه برای دیدار با نمایندگان دولت رئیس جمهور بولسونارو و اعضای دولت آینده رئیس جمهور منتخب لولا داسیلوا به برازیلیا، برزیل سفر خواهند کرد.»

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در اکتبر با داسیلوا صحبت کرد، زمانی که او متعهد شد که کانال های ارتباطی بین ایالات متحده و برزیل را در طول انتقال قدرت باز نگه دارد./ ایسنا


ت ت
کدخبر: 124797 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها