آمار دلخراش امارات از افغانستان

نماینده دائم امارات در سازمان ملل اعلام کرد: تصمیم ممنوع کردن فعالیت زنان افغانستانی در نهادهای غیردولتی مانع تلاش‌ها برای امدادرسانی و کمک‌های بشردوستانه در این کشور می‌شود و بر ضعیف‌ترین گروه‌ها از جمله زنان و کودکان و سالخوردگان تأثیر بیشتری دارد.

آمار دلخراش امارات از افغانستان

به گزارش منیبان، لانا نسیبه، نماینده دائم امارات در سازمان ملل اعلام کرد: تصمیم ممنوع کردن فعالیت زنان افغانستانی در نهادهای غیردولتی مانع تلاش‌ها برای امدادرسانی و کمک‌های بشردوستانه در این کشور می‌شود و بر ضعیف‌ترین گروه‌ها از جمله زنان و کودکان و سالخوردگان تأثیر بیشتری دارد. دو سوم ملت افغانستان به کمک انسانی نیاز دارند و حدود شش میلیون نفر با خطر گرسنگی مواجه هستند.

وی گفت: این اقدام نقض قطعنامه ۲۶۱۵ شورای امنیت است و به وخامت مشکلات انسانی در افغانستان منجر می‌شود. دین اسلام به نقش زنان احترام گذاشته و حقوق آن‌ها را حفظ کرده است.

نسیبه به اهمیت مشارکت زنان و دختران به صورت مساوی در تمام فعالیت‌ها اشاره و تأکید کرد: امارات به حمایت از حاکمیت و ثبات و امنیت و شکوفایی افغانستان از طریق همکاری با شرکای منطقه‌ای و بین المللی ادامه می‌دهد.

دولت طالبان اخیرا دستور تعلیق فعالیت زنان در تمام نهادهای غیردولتی محلی و بین المللی در افغانستان را داد. طالبان اخیرا نیز دختران افغانستانی را از تحصیل در دانشگاه‌ها منع کرد./ ایسنا


ت ت
کدخبر: 129742 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها