نفوذی روسیه دستگیر شد

رئیس اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان روز دوشنبه در مصاحبه ای با خبرگزاری د پ آ آلمان عنوان داشت: منافع اطلاعاتی روسیه در آلمان نه تنها "شکست‌ناپذیر" است بلکه با تداوم اثرات جنگ، این مسئله هم در حال افزایش است.

نفوذی روسیه دستگیر شد

به گزارش مُنیبان، توماس هالدن‌وانگ، رئیس اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان روز دوشنبه در مصاحبه ای با خبرگزاری د پ آ آلمان عنوان داشت: منافع اطلاعاتی روسیه در آلمان نه تنها "شکست‌ناپذیر" است بلکه با تداوم اثرات جنگ، این مسئله هم در حال افزایش است.

هالدن‌وانگ با اشاره به یک مامور مظنون در سرویس مخفی خارجی BND که اندکی پیش از کریسمس دستگیر شد، گفت: پرونده فعلی نیز نشان می‌دهد که "خطر جاسوسی روسیه چقدر واقعی است."

این مامور مظنون و دستگیرشده به "ارسال اطلاعات محرمانه" به سرویس اطلاعاتی روسیه متهم شده است.

هالدن‌وانگ در ادامه افزود: انتظار می‌رود که مسکو، اخراج ۴۰ مقام روسی توسط آلمان که "عناصر نامطلوب" معرفی شدند را تلافی کند.

وی تاکید کرد: ما نهایت تلاشمان را می‌کنیم تا از افراد بیشتری که احتمالا به سرویس‌های روسیه مربوط می‌شوند و برای همین اهداف به آلمان می‌آیند جلوگیری کنیم. دولت آلمان در این خصوص قوانین مربوط به ویزا را سخت‌تر کرده است.

هالدن‌وانگ در پایان تصریح کرد: انتظار می‌رود که "حملات سایبری روسیه" و به اصطلاح "عملیات نفوذ" از جمله "کمپین‌های اطلاعات نادرست" و روش‌های دیگر با هدف تاثیرگذاری بر افکار عمومی، نتیجه انتخابات و یا تصمیمات سیاسی در کشور افزایش یابد./ ایسنا

ت ت
کدخبر: 130998 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها