افشای خیانت کثیف ترامپ به اطرافیانش

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا که به عنوان عالی‌رتبه ترین مقام ارتش، مشاور نظامی ارشد رئیس جمهور آمریکا نیز هست، این افشاگری تعجب برانگیز را در جلسه پرسش و پاسخی نزد کمیته منتخب تحقیقات درباره ششم ژانویه ۲۰۲۱ در مجلس نمایندگان آمریکا مطرح کرده است.

افشای خیانت کثیف ترامپ به اطرافیانش

به گزارش مُنیبان، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا که به عنوان عالی‌رتبه ترین مقام ارتش، مشاور نظامی ارشد رئیس جمهور آمریکا نیز هست، این افشاگری تعجب برانگیز را در جلسه پرسش و پاسخی نزد کمیته منتخب تحقیقات درباره ششم ژانویه ۲۰۲۱ در مجلس نمایندگان آمریکا مطرح کرده است.

بر اساس سند منتشر شده از شهادتهایی که مارک میلی در این جلسه ارائه کرده است، او با پرسشی از سوی اِلِن لوریا، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا، درباره یک سری صحبت‌های تند ژنرال مایکل فلن، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا که به گفته لوریا در حمایت از سرنگونی دولت آمریکا مطرح شدند، مواجه شد.

میلی در پاسخ به این پرسش متذکر شد، "هرکسی" که از ارتش آمریکا بازنشسته شود و حقوق بازنشستگی دریافت کند همچنان برای بقیه عمرش مشمول قوانین قضایی نظامی خواهد بود. او در ادامه صحبتش به این کمیته گفت، در زمان دولت دونالد ترامپ چند باری این سوال از او پرسیده شد که برخی افسران بازنشسته ارتش مجددا برای محاکمه در دادگاه نظامی بجددا با هدف محاکمه در دادگاه نظامی به خدمت در ارتش فراخوانده شوند.

او خاطر نشان کرد: چند افسر برجسته بازنشسته که شما اسامی آنها را می‌شناسید چند مقاله را با لحنی بسیار بد و شدیدا انتقادی علیه دونالد ترامپ منتشر کردند. و بعدا با من عملا بحث می‌شد که آن شخص را به خدمت نظامی برگردان،‌ او را در دادگاه نظامی محاکمه کن و مجبورش کن که کناره‌گیری کند.

این ادعای مطرح شده از سوی ژنرال میلی همچنین در کتابی که از سوی مارک اسپر، وزیر دفاع اسبق آمریکا منتشر شده،‌ تکرار شده است، اما این بیاناتی که رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تحت سوگند مطرح کرده، هر چه بیشتر تلاش‌های ترامپ برای مجازات کردن منتقدانش را تایید می‌کند.

به نوشته ایندیپندنت، ژنرال میلی به لوریا که خودش افسر بازنشسته از نیروی دریایی آمریکاست بیان کرد،‌ با این درخواستها مخالفت کرد چون باعث "سیاسی ساختن هر چه بیشتر" ارتش آمریکا می‌شدند.

مایکل فلن پیش از این در جریان تحقیق دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی)‌ در خصوص موضوع مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ به دروغگویی به اف.بی.آی اعتراف کرده بود اما بعدا توسط ترامپ مورد عفو قرار گرفت. مارک میلی اضافه کرد، فلن "در سطوح زیادی چیزهایی می‌گوید و کارهایی انجام می‌دهد که من اساسا و مطلقا با آنها مخالفم." اما میلی هشدار داد، این که او را به خدمت نظامی فرابخوانیم "تا در دادگاه نظامی محاکمه‌اش کنیم و مشمول جرایم درج شده در قوانین دادگستری نظامی بدانیم یک گام افراطی است."

او اضافه کرد:‌ "من نمی‌گویم که این را نمی‌توان انجام داد یا نباید انجام داد. من فقط می‌گویم این تصمیمی در سطح ریاست جمهوری است. باید به شکلی سفت و سخت تمامی هزینه‌ها، خطرات، مزایا و جوانب آن مورد سنجش قرار بگیرد و کاری نیست که بشود آن را سبک شمرد."

مارک میلی تاکید کرد، توصیه‌ او در قبال فراخواندن فلن به خدمت نظامی برای محاکمه کردنش همان توصیه ای است که به درخواست ترامپ برای فراخواندن افسران بازنشسته منتقدش به خدمت با هدف محاکمه آنها مطرح کرد.

میلی که طبق اسناد منتشر شده در روز یکشنبه از سوی کمیته تحقیقات ششم ژانویه، این شهادتها را در جلسه‌ای در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۲۱ مطرح ساخت، بیان کرد: جواب من به این درخواست منفی است. خیر هنوز جای این کار نیست. من فکر نمی‌کنم موضوع به یک چنین سطح بالایی رسیده باشد. من معتقدم این کاری بسیار جدی بوده و باعث سیاسی کاری بیشتر می‌شود. من واقعا نگران درگیر کردن ارتش در مسائل سیاسی هستم./ ایسنا

ت ت
کدخبر: 130999 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها