هشدار تند آمریکا؛ حمله در راه است!

رئیس پلیس کنگره آمریکا در بیانیه‌ای گفت: "در این وضعیت قطبی شده کشور ما، وقوع یک حمله مشابه با حمله‌ای که واحد ما در ششم ژانویه ۲۰۲۱ گرفتار آن شد ممکن است مجددا رخ دهد. ما در صورتی که اتفاقات غیرقابل تصور رخ دهند برای مقابله با آنها آماده خواهیم بود."

هشدار تند آمریکا؛ حمله در راه است!

به گزارش مُنیبان، تام منجر، رئیس پلیس کنگره آمریکا در بیانیه‌ای گفت: "در این وضعیت قطبی شده کشور ما، وقوع یک حمله مشابه با حمله‌ای که واحد ما در ششم ژانویه ۲۰۲۱ گرفتار آن شد ممکن است مجددا رخ دهد. ما در صورتی که اتفاقات غیرقابل تصور رخ دهند برای مقابله با آنها آماده خواهیم بود."

منجر بیان داشت، واحد پلیس کنگره آمریکا در دو سال گذشته بالغ بر ۱۰۰ برنامه چشمگیر ارتقای خود را اجرا کرده است.

او ادامه داد، در این راستا حالا الزامی است که برای تظاهرات‌ و رخدادهای چشمگیر، برنامه‌های دقیق اقدام در قبال حادثه آماده شوند؛ واحد پلیس کنگره آمریکا شراکت‌های قدرتمندی را با ده‌ها نهاد ضابط قانون در منطقه واشنگتن دی.سی و اطراف آن برقرار کرده است.

منجر همچنین اظهار کرد: کنگره آمریکا قوانینی را تصویب کرده که تضمین می‌کنند رئیس واحد پلیس کنگره آمریکا بتواند به صورت یکجانبه وضعیت اضطراری اعلام کرده و نیروهای گارد ملی را فرا بخواند.

او اضافه کرد که هنوز کارهایی برای انجام دادن باقی مانده‌اند.

در ششم ژانویه ۲۰۲۱، در پی ادعای دونالد ترامپ در خصوص نا معتبر بودن نتایج انتخابات ۲۰۲۰ به دلیل تقلب، گروه بزرگی از حامیان این رئیس جمهور سابق آمریکا به ساختمان کنگره این کشور یورش بردند تا مانع از تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ توسط قانونگذاران شوند. بر اساس گزارشها دست کم پنج نفر به دلیل این شورش کشته شدند.

حمله ششم ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا بزرگترین حمله به این ساختمان از زمان در آتش سوختنش در کنار چند مکان برجسته دیگر توسط ارتش بریتانیا در جنگ ۱۸۱۲ محسوب می‌شود.

این اتفاق به کلید خوردن دومین استیضاح ترامپ توسط مجلس نمایندگان آمریکا که در آن زمان تحت رهبری دموکرات‌ها بود، انجامید. در جریان این استیضاح این رئیس جمهور سابق آمریکا به تحریک یک شورش متهم شد. این شورش‌ها همچنین تحقیقات کنگره و صدها پرونده پیگرد قانونی برای کسانی که متهم به دخیل بودن در آن بودند، به دنبال داشت./ ایسنا

ت ت
کدخبر: 131049 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها