یمن رسماً اعلام جنگ با عربستان و امارات کرد

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در جریان بازدید از جبهه‌های نبرد در دو استان ضالع و لحج نقش فرماندهی جبهه‌های نبرد در این دو استان در راستای مقابله با ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی را ستود.

یمن رسماً اعلام جنگ با عربستان و امارات کرد

به گزارش مُنیبان، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در جریان بازدید از جبهه‌های نبرد در دو استان ضالع و لحج نقش فرماندهی جبهه‌های نبرد در این دو استان در راستای مقابله با ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی را ستود.

وی گفت: دلاوران ارتش مایه افتخار تمامی ملت یمن هستند. این شیوه باید تا زمان آزادسازی وجب به وجب خاک یمن تداوم داشته باشد.

المشاط در ادامه خاطرنشان کرد: دشمن همچنان در کمین یمن بوده و علیه آن توطئه‌ می‌کند و این اقدام مستلزم بهره‌برداری از همه ظرفیت‌ها و توانایی‌ها برای پشتیبانی از جبهه‌های نبرد است.

از سوی دیگر، محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن نیز در سخنانی در این باره اظهار کرد: ائتلاف متجاوز همزمان با تداوم محاصره، اقدامات خصمانه خود علیه ملت یمن را نیز تشدید کرده است.

العاطفی گفت: ائتلاف متجاوز سعودی پس از ناکامی در تضعیف اراده ملت یمن با تهاجم و محاصره، به جنگ روانی و شایعات دروغ متوسل شده است تا جبهه داخلی را تضعیف کند.

وی افزود: ارتش یمن همچنان به اصل بازدارندگی راهبردی ادامه خواهد داد تا متجاوزان متوجه شوند که صنعاء در زمینه حقوق ملت خود سازش نمی‌کند و در صورت لزوم برای بیرون کردن آنها تلاش خواهد کرد.

العاطفی ادامه داد: به دشمن هشدار می‌دهیم که ادامه بازی با پرونده انسانی یمن، کل منطقه را به مرز فاجعه می‌کشاند.

وی همچنین تاکید کرد: یمنی‌های آزاده به حجم خطرات و فداکاری‌های در صورت اصرار متجاوزان برای دور کردن فرصت صلح اهمیتی نمی‌دهند، چراکه معتقدند زندگی تنها با کرامت و عزت وجود خواهد داشت./ ایسنا

ت ت
کدخبر: 131205 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها