فرانسه هشدار تند داد

رئیس فرماندهی دفاع سایبری فرانسه اظهار داشت، کشورهای اروپایی چنانچه اجازه نظارت تیم‌های دفاع سایبری واشنگتن بر شبکه‌هایشان را بدهند، ریسک جاسوسی آمریکا علیه خود را پذیرفته‌اند.

فرانسه هشدار تند داد

ژنرال آیمریک بونمِزون، رئیس فرماندهی دفاع سایبری فرانسه اظهار داشت، کشورهای اروپایی چنانچه اجازه نظارت تیم‌های دفاع سایبری واشنگتن بر شبکه‌هایشان را بدهند، ریسک جاسوسی آمریکا علیه خود را پذیرفته‌اند.

روزنامه فرانسوی لوموند گزارش داد، این نگرانی در حالی مطرح شده که آمریکا برنامه‌ای برای تقویت استقرار نیروهای سایبری خود در خارج از کشور، با توجه به عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین به اجرا در می‌آورد.

بنا بر گزارش ها، بونمزون در یک نشست خبری هفتگی در روز پنجشنبه گفت، افزایش فعالیت های تیم های دفاع سایبری آمریکا در شبکه های اروپایی "سوالاتی را به وجود می‌آورد."

پیشتر گزارش شد که این ژنرال مسئول دفاع سایبری فرانسه، ماه گذشته میلادی در یک نشست پشت درهای بسته با کمیته دفاعی مجلس ملی فرانسه، عملیاتهای آمریکا را "نسبتاً تهاجمی" توصیف کرد.

بر اساس گزارش روزنامه لوموند، او افزود که متحدان واشنگتن با اجازه دادن به دسترسی کارشناسان سایبری آمریکا به شبکه های حساسشان، خود را در خطر احتمال جاسوسی قرار می‌دهند. او هشدار داد که تیم‌های آمریکایی از نظر نفوذ "نسبتا افراط می‌کنند".

این فرمانده دفاع سایبری فرانسه خاطر نشان کرد: "آنها هر چند محافظت می کنند، اما مشخصه حضورشان خدمات آنها به دیپلماسی است."

بر اساس اعلام فرماندهی سایبری آمریکا، یک کشور شریک می‌تواند از این فرماندهی درخواست کند که تیم‌هایش عملیات‌های شکار به‌ شدت دفاعی (HFOs) را در شبکه کشور میزبان برقرار کنند. بر اساس بیانیه ای که در وبسایت این فرماندهی منتشر شده است، فرماندهی سایبری آمریکا تا اوت ۲۰۲۲، ۳۵ عملیات از این دست را در ۱۸ کشور از جمله استونی، لیتوانی، مونته نگرو، مقدونیه شمالی و اوکراین انجام داده است.

فرماندهی سایبری آمریکا همچنین در ماه نوامبر اعلام کرد که "بزرگترین تیم عملیات شکار خود را تاکنون" برای کمک به اوکراین در زمینه ردیابی فعالیت‌های "شرورانه" به خدمت گرفته است. در بیانیه این واحد آمده است: "گرچه تیم عملیات شکار دیگر در اوکراین مستقر نیست، فرماندهی سایبرکام همچنان به اوکراین متعهد بوده و به حمایت از اوکراین و سایر متحدان و کشورهای شریک در ضمن همراهی نیروهای مشترک آمریکایی حامی صحنه اروپایی، ادامه می‌دهد."/ ایسنا


ت ت
کدخبر: 133442 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها