پیمان الیزه تمدید شد

صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در این مقاله نوشتند: اکنون وظیفه ما بار دیگر این است که اطمینان حاصل کنیم نسل‌های آتی اروپایی‌ها می‌توانند در قاره‌ای سرشار از صلح، رفاه و آزادی زندگی کنند. ما برای اوکراین حمایت‌های سیاسی، مالی و بشردوستانه فراهم می‌کنیم، به مقیاس بی‌سابقه‌ای برای آنها تسلیحات و مهمات تامین کرده‌ایم و سربازان اوکراینی را آموزش داده‌ایم.

پیمان الیزه تمدید شد

به گزارش منیبان، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در این مقاله نوشتند: اکنون وظیفه ما بار دیگر این است که اطمینان حاصل کنیم نسل‌های آتی اروپایی‌ها می‌توانند در قاره‌ای سرشار از صلح، رفاه و آزادی زندگی کنند. ما برای اوکراین حمایت‌های سیاسی، مالی و بشردوستانه فراهم می‌کنیم، به مقیاس بی‌سابقه‌ای برای آنها تسلیحات و مهمات تامین کرده‌ایم و سربازان اوکراینی را آموزش داده‌ایم.

شولتس و ماکرون قرار است امروز (یکشنبه) در پاریس برای شصتمین سالروز پیمان الیزه با یکدیگر دیدار کنند. این پیمان به منظور پایان سال‌ها درگیری و خصومت میان این دو کشور توسط شارل دوگل و کنراد آدناور امضا شد.

آنها گفتند: اروپا باید در بخش نیروهای مسلح خود و در صنعت تسلیحات‌سازی بیشتر سرمایه‌گذاری کند.

شولتس و ماکرون افزودند: این امر قابلیت‌های دفاعی ما را ارتقا می‌بخشد و در نتیجه روابط ترانس آتلانتیک را نیز ارتقا می‌دهد.

این دو رهبر همچنین بر لزوم توسعه منابع انرژی تجدیدپذیر جدید و شبکه‌های برق، افزایش توانایی تولید اتحادیه اروپا و پیشرفت در راستای یک اتحادیه بازارهای سرمایه و یک اتحادیه بانکی تاکید کردند. آنها افزودند: ما در تاریخ قاره‌مان به نقطه حساسی رسیده‌ایم. برای تکمیل، ارتقا و تقویت اروپا نیاز به تلاش‌هایی در ابعاد عظیم است./ ایسنا


ت ت
کدخبر: 134843 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها