بی‌اعتنایی شرم‌آور هند به ایران

روزنامه هندوستان تایمز امروز (چهارشنبه) نوشت، هند ریاست ۲۰۲۲ سازمان همکاری شانگهای را در سپتامبر گذشته میلادی به دست آورد و قرار است نشست در سطح وزرا را در چهارم و پنجم مه ۲۰۲۳ برگزار کند.

بی‌اعتنایی شرم‌آور هند به ایران

به گزارش منیبان، روزنامه هندوستان تایمز امروز (چهارشنبه) نوشت، هند ریاست ۲۰۲۲ سازمان همکاری شانگهای را در سپتامبر گذشته میلادی به دست آورد و قرار است نشست در سطح وزرا را در چهارم و پنجم مه ۲۰۲۳ برگزار کند.

یکی از منابع مطلع اعلام کرد: تاکنون هنوز طرف پاکستانی تایید نکرده که آیا بلاول بوتو، وزیر خارجه این کشور در این نشست شرکت می‌کند یا خیر.

سازمان همکاری شانگهای توسط چین، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان،‌ روسیه و ازبکستان در ۲۰۰۱ تشکیل شد. در سال ۲۰۱۷، هند و پاکستان به این سازمان ملحق شدند.

هند و چین هزاران مایل مربع منطقه مرزی مورد مناقشه دارند که از منطقه لداخ شروع می‌شود و تا شرق بوتان ادامه می‌یابد.

مناقشات مرزی باعث متشنج شدن روابط بین اسلام آباد و دهلی نو شده و اگرچه دو کشور مرز مشخص ندارند؛ اما خط واقعی کنترل بین دو طرف وجود دارد که پس از جنگ مرزی ۱۹۶۲ ایجاد شده است.

هند و پاکستان بر سر کشمیر از استقلال پاکستان در ۱۹۴۷ چندین دور جنگ داشته‌اند. البته این درگیری‌ها در ۲۰۱۹ و پس از آن شدت بیشتری گرفت که دولت دهلی نو وضعیت فوق‌العاده جامو و کشمیر را لغو کرد.

هند کنترل بخش جنوبی منطقه کشمیر را برعهده دارد درحالیکه پاکستان و چین به ترتیب بر مناطق شمال غربی و شمال شرقی کنترل دارند./ ایسنا

ت ت
کدخبر: 135581 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها