دستور فوری بشار اسد درباره زلزله سوریه

صبح امروز (دوشنبه، ۶ ژانویه)، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ درجه در مقیاس ریشتر به مرکزیت ترکیه، بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد.

دستور فوری بشار اسد درباره زلزله سوریه

به گزارش منیبان، صبح امروز (دوشنبه، ۶ ژانویه)، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ درجه در مقیاس ریشتر به مرکزیت ترکیه، بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد.

گزارش رسانه‌های ترکیه نشان می‌دهد که این زمین‌لرزه در مرز ترکیه و سوریه و در ۲۶ کیلومتری شمال شرق غازی‌انتپ ترکیه رخ داده است.

گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که این زمین‌لرزه در کشورهای ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان سعودی و بخش‌های از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان و... ثبت شده است.

وزارت بهداشت سوریه شمار قربانیان، لحظاتی پیش، اعلام کرد که زلزله صبح امروز در استانهای حلب، اللاذقیه، حماه و طرطوس را ۱۱۱ کشته و ۵۱۶ زخمی اعلام کرد. این در حالی است که انتظار می‌رود شمار قربانیان افزایش یابد. 

در پی این زلزله، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه نشستی اضطراری با حضور اعضای کابینه، برای بررسی خسارات جانی و مالی وارده به کشور و اتخاذ تدابیر لازم در خصوص آن برگزار کرد. 

«احمد ضمیریه» معاون وزیر بهداشت سوریه پیشتر در گفت‌وگو با سانا، شمار قربانیان زلزله صبح امروز در استانهای حلب، حماه، اللاذقیه بر اساس جدیدترین آمار  را ۴۲ کشته و نزدیک به ۲۰۰ زخمی اعلام کرده بود.

وی تصریح کرد که سطح آماده‌باش در همه بخش‌های امدادرسانی بیمارستانی در تمامی استانداری‌ها بالا رفته و تیم‌های متعددی برای انتقال مصدومان به بیمارستان‌ها بسیج شده‌اند و طرح اورژانس عمومی و طرح تامین ملزومات و داروها برای تامین تجهیزات برای مکان‌های آسیب دیده اجرایی شده است./ فارس


ت ت
کدخبر: 137741 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها