حمله ناگهانی به ترکیه/ پ.ک.ک انتقام گرفت

روز دوشنبه زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ ریشتر بخش‌هایی از ترکیه و سوریه را لرزاند و چند ساعت بعد هم زلزله ۷.۶ ریشتری دیگری رخ داد. تعداد قربانیان این فاجعه در حال حاضر ۳۳۸۱ تن در ترکیه و ۷۱۱ تن در سوریه اعلام شده و هزاران تن دیگر مجروح شده‌اند. انتظار می‌رود که تعداد تلفات همچنان افزایش یابد.

حمله ناگهانی به ترکیه/ پ.ک.ک انتقام گرفت

به گزارش منیبان از خبرگزاری اسپوتنیک، روز دوشنبه زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ ریشتر بخش‌هایی از ترکیه و سوریه را لرزاند و چند ساعت بعد هم زلزله ۷.۶ ریشتری دیگری رخ داد. تعداد قربانیان این فاجعه در حال حاضر ۳۳۸۱ تن در ترکیه و ۷۱۱ تن در سوریه اعلام شده و هزاران تن دیگر مجروح شده‌اند. انتظار می‌رود که تعداد تلفات همچنان افزایش یابد.

وزارت دفاع ترکیه با انتشار پیامی توییتری گفت: سازمان تروریستی پ‌ک‌ک – ی‌پ‌گ، تهی از هرگونه حس انسانیت، از وضعیت پیش‌آمده بعد از زلزله سوءاستفاده کرده و از یک راکت‌انداز چندگانه از تل رفعت به منطقه مسئولیت پاسگاه مرزی ما در اونجوپینار حمله شنیعی انجام داد. گرچه نیروهای ما آسیبی ندیدند و خسارتی متحمل نشدند، اما یک حمله تلافی‌جویانه علیه اهداف تروریست‌ها انجام شد.

درگیری مسلحانه با پ‌ک‌ک در ترکیه از سال ۱۹۸۴ آغاز شده و بعد از وقفه‌ای، در سال ۲۰۱۵ از سر گرفته شد. این سازمان همچنین برخی از پایگاه‌های خود را در شمال عراق مستقر کرده و نیروهای مسلح ترکیه عملیات‌های هوایی و زمینی را برای انهدام آنها انجام می‌دهند./ ایسنا


ت ت
کدخبر: 138095 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها