عراق محل مذاکره آمریکا و ایران است؟

وزیر خارجه عراق در گفت‌وگو با خبرنگاران در واشنگتن در این باره اظهار کرد: تنش میان کشورهای منطقه به نفع عراق نیست و به همین دلیل ما از گفت‌وگوها و مذاکراتشان در راستای برقراری صلح در منطقه حمایت می‌کنیم.

عراق محل مذاکره آمریکا و ایران است؟

به گزارش منیبان از شفق نیوز، فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق در گفت‌وگو با خبرنگاران در واشنگتن در این باره اظهار کرد: تنش میان کشورهای منطقه به نفع عراق نیست و به همین دلیل ما از گفت‌وگوها و مذاکراتشان در راستای برقراری صلح در منطقه حمایت می‌کنیم.

حسین درباره اوضاع داخلی عراق نیز تاکید کرد: دیکتاتوری ملت عراق را کشت و عراق را برای چندین دهه از تمام جهان منزوی کرد.

وی ادامه داد: اما امروز عراق به سمت دموکراسی در حال حرکت است که بخش مهمی از سیاست بین‌الملل و اقتصاد جهانی است.

فؤاد حسین همچنین دیداری را با جیمز جفری رئیس برنامه خاورمیانه در مرکز ویلسون و نماینده ویژه سابق آمریکا در امور سوریه برگزار کرد.

این دیدار به میزبانی مرکز ویلسون در واشنگتن با هدف بررسی روابط عراق و آمریکا و چشم انداز آن برای حمایت از تلاش‌های برقراری ثبات در خاورمیانه انجام شد.

فؤاد حسین در این دیدار با اشاره به روابط مشترک میان آمریکا و عراق از تمایل دو طرف برای تقویت چارچوب روابط اقتصادی در سایه توافق چارچوب راهبردی میان واشنگتن و بغداد خبر داد.

وی همچنین به نقش منطقه‌ای عراق در همگرایی دیدگاه‌ها در منطقه، روابط و همکاری عراق با مصر و اردن در چارچوب سازوکار سه‌جانبه و همچنین همکاری نزدیک بغداد و عربستان سعودی و همچنین سایر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس اشاره کرد.

فؤاد حسین در ادامه بر تلاش‌های عراق برای میزبانی سومین دور کنفرانس همکاری و مشارکت بغداد با هدف پیشبرد روند ایجاد پل‌های همکاری و ترویج گفت‌وگوی منطقه‌ای تاکید کرد./ ایسنا


ت ت
کدخبر: 139290 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها