چرا هنیه با ترکیه تماس گرفت؟

رئیس دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به نیابت از این جنبش و ملت فلسطین با دولت و ملت ترکیه در رابطه با حادثه زلزله اخیر که جان هزاران نفر را گرفت ابراز همبستگی کرد.

چرا هنیه با ترکیه تماس گرفت؟

به گزارش منیبان از خبرگزاری سما، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به نیابت از این جنبش و ملت فلسطین با دولت و ملت ترکیه در رابطه با حادثه زلزله اخیر که جان هزاران نفر را گرفت ابراز همبستگی کرد.

وی از اقدامات رهبری ترکیه و اردوغان در مقابله با اثرات این زلزله بی‌سابقه در تاریخ ترکیه قدردانی کرد و گفت، اطمینان دارد که این کشور قویتر و متحدتر از این مصیبت خارج می‌شود.

اردوغان هم بابت همدردی حماس با قربانیان زلزله تشکر کرد و هنیه را در جریان آخرین آمار تلفات و نجات یافتگان زلزله قرار داد و گفت، به مردم ترکیه قول داده ظرف یک سال تمامی احتیاجات آسیب دیدگان زلزله را تامین کند.

وی همچنین گفت، در دیدار اخیرش با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی خواسته قدس و حرم شریف را حفظ کنند و گفته که حفظ صلح و امنیت در ماه مبارک رمضان و نمازگزاران ضرورت دارد./ ایسنا


ت ت
کدخبر: 140156 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها