خبر مهم رهبر کردستان از یک توافق

رئیس اقلیم کردستان عراق در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این توافق بسیار مهم و به نفع همه عراق است، گفت: ما از روز اول تاکید کرده‌ایم که باید راه حل عراقی وجود داشته باشد.

خبر مهم رهبر کردستان از یک توافق

به گزارش منیبان از شفق نیوز، «نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این توافق بسیار مهم و به نفع همه عراق است، گفت: ما از روز اول تاکید کرده‌ایم که باید راه حل عراقی وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد که اقلیم کردستان در گذشته نیز آماده توافق بود؛ اما دولت فدرال بغداد آمادگی لازم را نداشت؛ خوشبختانه دولت بغداد در حال حاضر آماده است و امیدواریم که این توافقنامه هر چه زودتر اجرایی شود.

سه شنبه گذشته، دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان توافقنامه‌ای موقت میان وزارت نفت فدرال و وزارت منابع طبیعی دولت اقلیم امضاء کردند که بر اساس آن، صادرات نفت خام به خارج از کردستان و از استان کرکوک پس از آن که توسط دادگاه بین‌المللی داوری در پاریس به حالت تعلیق درآمد، از سر گرفته می‌شود.

بارزانی: تعیین تاریخ انتخابات کردستان با مشورت تمام احزاب سیاسی بود

رئیس اقلیم کردستان عراق گفت تعیین تاریخ انتخابات پارلمان ایالتی اقلیم کردستان عراق، با مشورت تمام احزاب سیاسی بود.

بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق روز جمعه گفت که پس از مشورت با تمام احزاب سیاسی کرد، تاریخ برگزاری انتخابات پارلمان ایالتی در این منطقه را تعیین کرده است.

وی در حاشیه شرکت در مجلس تسلیت یک نیروی پیشمرگ در جمع خبرنگاران گفت: پیش از صدور فرمان اقلیمی، ریاست اقلیم با تمام احزاب سیاسی دیدار داشته و روز تعیین تاریخ انتخابات با مشورت تمام احزاب بوده است و این وظیفه من به عنوان رئیس منطقه است.

وی ابراز امیدواری کرد که تمام احزاب سیاسی اقلیم کردستان برای برگزاری به موقع انتخابات همکاری کنند./ ایسنا

ت ت
کدخبر: 148777 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها