اتفاق عجیب در عربستان؛ دیدار ناگهانی ولیعهد با چهره جنجالی

براساس بیانیه دفتر عمار الحکیم، رهبر جریان الحکمت که به دست الفرات نیوز رسیده است: عمار الحکیم، در سفری به مناسبت ماه رمضان و در آستانه عید فطر به عربستان رفته و با محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور دیدار کرد. هر دو مقام برای دو کشور برادر عراق و عربستان امنیت، صلح و شکوفایی بیشتر آرزو کردند.

اتفاق عجیب در عربستان؛ دیدار ناگهانی ولیعهد با چهره جنجالی

به گزارش منیبان، براساس بیانیه دفتر عمار الحکیم، رهبر جریان الحکمت که به دست الفرات نیوز رسیده است: عمار الحکیم، در سفری به مناسبت ماه رمضان و در آستانه عید فطر به عربستان رفته و با محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور دیدار کرد. هر دو مقام برای دو کشور برادر عراق و عربستان امنیت، صلح و شکوفایی بیشتر آرزو کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: دو طرف درباره تحولات سیاسی عراق، منطقه و روابط بغداد و ریاض تبادل نظر کردند.

الحکیم در این دیدار حمایت خود را از هر گامی که به توقف خشونت‌ و درگیری در یمن برادر کمک کند و این کشور محوری را به جایگاه و نقش عربی و منطقه‌ای‌ خود بازگرداند،‌ بیان کرد و نسبت به گام‌های کنونی برای بازگرداندن سوریه و دستیابی مجدد این کشور به کرسی خود در اجلاس آتی سران عرب ابراز امیدواری کرد. 

رهبر جریان الحکمت همچنین تاکید کرد: تحولات دیپلماتیک بین ریاض و تهران بر فضای کلی منطقه تاثیر مثبتی خواهد داشت و نسبت به در پیش گرفتن زبان میانه‌روی و تفاهم بین کشورهای منطقه تا زمان دستیابی به دیدگاهی یکسان در مدیریت روابط کشورها ابراز خرسندی کرد.

او همچنین نسبت به وقایع سودان ابراز نگرانی کرده و آرزو کرد بحران این کشور برادر نیز از طریق مذاکره و تفاهم بین طرفین درگیری حل و فصل شود.

الحکیم بیان داشت: عراق دستاوردهایی در سطح سیاسی، اجتماعی، امنیتی و خدماتی محقق می‌کند و این به وجود ائتلاف اداره کشور که حامی دولت است،‌ باز می‌گردد.

او اظهار کرد: اوضاع کشور بعد از عقب راندن تروریسم به حالت عادی بازگشته و بهای نفت در تامین مالی مناسب برای کشور نقش مهمی ایفا کرده تا دولت بتواند به ایجاد فرصت‌های شغلی و خدمات رسانی بپردازد.

این مقام عراقی همچنین بر اهمیت همکاری در مقابله با چالش‌های مشترک به خصوص درباره پرونده آب‌وهوا و تغییرات آب‌وهوایی تاکید کرد و گفت: باید همکاری بیشتری در زمینه‌ تحقیقاتی و علمی صورت گرفته و گام‌های عملی در این زمینه برداشته شوند./ ایسنا


ت ت
کدخبر: 150131 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها