یک روزنامه نگار ناپدید شد

مقام‌های روسیه می‌گویند بر اثر شلیک توپخانه‌ای اوکراین، شش نفر در شهر بِلگورود که نزدیک مرز اوکراین واقع است کشته شده‌اند. همزمان روسیه به یک هتل در شرق اوکراین حمله کرده که طی آن دو نفر زخمی و یک روزنامه‌نگار ناپدید شده است.

یک روزنامه نگار ناپدید شد

به گزارش منیبان؛ ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار منطقه بلگورود، روز یکشنبه چهارم شهریور ماه اعلام کرد که در روستای راکیتونه در روسیه، ۳۸ کیلومتری مرز اوکراین، ۱۲ نفر، زخمی شده‌اند. حال یکی از زخمی‌ها که یک دختر ۱۶ ساله است وخیم گزارش شده است.

فرماندار منطقه بلگورود همچنین در پستی در شبکه‌های اجتماعی نوشت که در یک حمله پهپهادی جداگانه به روستای مرزی سولوویِفکا، یک مرد دیگر جان خود را از دست داده است.
 
از سوی دیگر روسیه شنبه شب، به یک هتل در شهر کراماتورسک در منطقه دونتسک در شرق اوکراین حمله کرد که در این حمله دو نفر زخمی شدند و یک نفر زیر آوار گیر افتاد.
 
وادیم فیلشکین، فرماندار منطقه اعلام کرده که این افراد گزارشگرانی از اوکراین، ایالات متحده و بریتانیا بوده‌اند.
 
رویترز روز یکشنبه اعلام کرد که یکی از این افراد خبرنگار این خبرگزاری بوده که جنگ اوکراین را پوشش می‌داده و از زمان حمله ناپدید شده است.
 
بر اساس این گزارش، او عضو یک تیم شش نفره برای پوشش جنگ اوکراین بوده و دو عضو دیگر تیم نیز در بیمارستان بستری هستند. این خبرگزاری گفته است که بقیه اعضای تیم پیدا شده‌اند.
 
خبرنگاران آسوشیتد پرس که در محل حضور داشتند، می‌گویند از هتل آواری باقی مانده که حتی چندین ساعت پس از حمله نیز ماشین‌های حفاری همچنان در حال آواربرداری بودند.
 
به گفته فرماندار منطقه علاوه بر هتل، یک ساختمان چند طبقه نزدیک هم تخریب شده و امدادگران مشغول پاکسازی آوار در محل حادثه هستند.
 
مقامات محلی اعلام کردند که هتل توسط یک موشک بالستیک روسی از نوع اسکندر-ام مورد اصابت قرار گرفته است که منجر به جراحات ناشی از انفجار، ضربه مغزی و بریدگی‌هایی روی بدن خبرنگاران شده است.
 
سامانه موشکی اسکندر-‌ام روسیه به‌دلیل دقت بالا، برد طولانی، قابلیت حمل کلاهک‌های متنوع، تحرک بالا، قابلیت اجتناب از رهگیری و تاثیر روانی قوی، اهمیت استراتژیک بسیاری دارد.

ت ت
کدخبر: 232325 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها