آلمان از چه اهرم فشاری در برابر روسیه استفاده می‌کند؟

وزیر امور خارجه آلمان هشدار داد در صورت افزایش تنش ها میان روسیه و اوکراین، خط لوله گاز نورداستریم ۲ که گاز روسیه را از طریق دریای بالتیک به آلمان و اروپا منتقل می کند عملیاتی نخواهد شد.

آلمان از چه اهرم فشاری در برابر روسیه استفاده می‌کند؟

به گزارش منیبان از روزنامه فرانسوی وئست فرانس، «آنالنا بئربوک» وزیر امور خارجه جدید آلمان در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی آلمانی ادعا کرد: به دلیل شرایط ناپایدار امنیتی و بیم واشنگتن از حمله نظامی روسیه به اوکراین،  بر اساس توافق صورت گرفته بین مقامات آمریکایی و دولت آنگلا مرکل، در صورت تشدید تنش های مسکو – کیف، خط لوله گاز نورداستریم ۲ وارد فاز عملیاتی نخواهد شد.

همچنین سرنوشت خط لوله گاز نورداستریم ۲ در دیدار صدراعظم جدید آلمان و  «ماتئوس موراویکی» نخست وزیر لهستان در ورشو مورد بحث و مذاکره قرار گرفت.  به گزارش رادیو فرانسه،  لهستان در کنار اوکراین با این طرح مخالف است و آن را به زیان منافع خود می داند.   

این رسانه فرانسوی افزود: آلمان در دوران آنگلا مرکل به اوکراین وعده داده است که در صورت بهره برداری از خط لوله نورد استریم حفظ درآمد ترانزیت این کشور را از خط لوله فعلی در اوکراین تضمین کند. اما تاکنون سیاست روشنی در برابر نگرانی های لهستان اعلام نشده است.  

به گزارش یورونیوز،  کشورهای اروپای شرقی، بسیاری از متحدان سنتی آلمان در غرب اروپا و و همچنین ایالات متحده آمریکا می‌گویند واردات مستقیم گاز از روسیه به آلمان، بدون گذر از اوکراین، وابستگی اتحادیه اروپا به مسکو را افزایش می‌دهد و همزمان مانع از ایفای نقش قدرتمند غرب در قبال رویکرد توسعه طلبانه روسیه نسبت به اوکراین خواهد شد.

این منبع خبری افزود: آلمان بارها اعلام کرده است اجازه به حاشیه رانده شدن اوکراین در قبال صادرات گاز روسیه به اروپا را نخواهد داد.  

با وجود اتمام احداث خط لوله گاز نورد استریم ۲، بهره‌برداری از آن برخلاف پیش‌بینی‌ها و به دلیل یک ایراد حقوقی کوچکی به تعویق افتاده است.


ت ت
کدخبر: 53783 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها