دیوان کیفری بین المللی خواستار بازداشت قذافی شد

دیوان کیفری بین المللی روز یکشنبه خواستار دستگیری سیف الاسلام قذافی به اتهام جنایت علیه بشریت شد.

دیوان کیفری بین المللی خواستار بازداشت قذافی شد

به گزارش منیبان از الجزیره، دیوان کیفری بین المللی اعلام کرد: قذافی همچنان آزاد است. او متهم به جنایت علیه بشریت است.

دیوان کیفری بین المللی افزوده است: ما از همه کشورهای جهان می‌خواهیم تا برای بازداشت و تحویل او برای محاکمه همکاری کنند.

این درخواست در حالی از سوی دیوان کیفری بین المللی مطرح می‌شود که فرزند دیکتاتور سابق لیبی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور ثبت نام کرده است.

سیف الاسلام قذافی متهم است که در جریان انقلاب مردم لیبی در سال ۲۰۱۱ علیه معترضان و مردم این کشور، جنایت جنگی مرتکب شده است.

لیبی از سال ۲۰۱۱ (۱۳۸۹) با چالش‌های فراوانی روبه رو است؛ پس از سقوط معمر قذافی دیکتاتور این کشور در آن سال، با جنگ داخلی روبرو و این کشور با توطئه خارجی عملا به دو قسمت تقسیم شد؛ «دولت وفاق ملی لیبی» مورد حمایت کشورهایی چون قطر، ترکیه، برخی کشورهای اروپایی و سازمان ملل قرار گرفت و کشورهایی مانند مصر، روسیه، عربستان و امارات نیز از ارتش خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته مستقر در «بنغازی» و «طبرق» حمایت کردند.

رژیم صهیونیستی به امید اینکه لیبی به جمع کشورهای سازشگر با این رژیم بپیوندد، برنامه انتخاباتی خود را در لیبی پیش می‌برد و همزمان خلیفه حفتر و سیف الاسلام قذافی کانال‌های ارتباطی با رژیم صهیونیستی ایجاد کرده‌ و در خصوص عزم خود برای سازش به صهیونیست‌ها اطمینان خاطر داده‌ بودند، به امید اینکه دولت آمریکا نیز آنها را مورد حمایت قرار دهد.


ت ت
کدخبر: 53788 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها