قطر میزبان نشست بین‌المللی پارلمانی مبارزه با تروریسم

اعضایی از پارلمان‌های آسیا، آمریکای جنوبی و انگلیس دوشنبه در اولین نشست هماهنگی جمعیت‌های پارلمانی مبارزه با تروریسم که دفتر مبارزه با تروریسم سازمان ملل در دوحه با همکاری پارلمان قطر میزبان آن است، شرکت کردند.

قطر میزبان نشست بین‌المللی پارلمانی مبارزه با تروریسم

به گزارش منیبان از العربی الجدید، این نشست سه روزه درباره نقش پارلمان‌ها در مقابله با تروریسم و تندروی و ایجاد مکانیزم‌های هماهنگی دائمی میان جمعیت‌ها و اتحادیه‌ها و پارلمان‌های کشورهای عضو برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی است.

در این نشست‌ها همچنین درباره ایجاد شبکه پارلمانی جهانی برای حمایت از فعالیت‌های مبارزه با تروریسم و ایجاد بسته‌ برنامه‌های حمایت فنی برای کمک به اعضای پارلمان‌ها برای ایجاد شراکت‌هایی با نهادهای بین‌المللی برای تقویت نقش زنان و جوانان است.

محور این نشست تمرکز بر شناخت تهدیدات ناشی از تروریسم و تحلیل آن و چالش‌هایی که پارلمان‌ها با آن مواجه هستند و مکانیزم‌های این پارلمان‌ها برای مقابله با چالش‌ها و چگونگی فعال سازی مکانیزم‌ها و حمایت مشترک در این زمینه است.

حسن الغانم، رئیس پارلمان قطر در افتتاحیه فعالیت‌های این نشست گفت: میزبانی قطر از این نشست‌ها نشان دهنده اذعان صریح جهان به تلاش‌های دوحه درباره مبارزه با تروریسم و خشکاندن منابع آن و از بین بردن تمام دلایل آن به عنوان مانعی برای توسعه پایدار و چالش بزرگی برای امنیت و صلح بین‌المللی است.

وی گفت: این دفتر به ایجاد تفاهم درباره مسائل و تحولات سیاسی مرتبط با مبارزه با تروریسم توجه دارد.

همچنین معاون مدیر دفتر سازمان ملل در در مبارزه با تروریسم از نقش قطر در این زمینه تشکر کرد و گفت: افتتاح این دفتر تحول مهم و مثبتی در تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم از حیث نقش فعال و موثر پارلمان‌ها در تدوین قوانین و همکاری با دولت‌ها در این زمینه است.

دفتر برنامه مبارزه با تروریسم سازمان ملل مرتبط با مشارکت پارلمان‌ها در مقابله با تروریسم ژوئیه بر اساس توافقی میان پارلمان قطر و دفتر مبارزه با تروریسم سازمان ملل افتتاح شد.


ت ت
کدخبر: 54064 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها