کرونا در یک قدمی وزیر امور خارجه آمریکا

تست کرونای یکی از اعضای هیات همراه وزیر امور خارجه آمریکا در سفر ۴ روزه به منطقه آسیا و اقیانوسیه امروز در مالزی مثبت اعلام شد و از حضورش در مذاکرات ممانعت به عمل آمد.

کرونا در یک قدمی وزیر امور خارجه آمریکا

به گزارش منیبان از پایگاه خبری «ای پی ان نیوز» مالزی، تست کرونای شخصی از هیات همراه «آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا که وی را در سفر  ۴ روزه به منطقه آسیا و اقیانوسیه همراهی می کرد و نامش هنوز فاش نشده است در «کوآلالامپور» پایتخت مالزی مثب اعلام شد. 

«ند پرایس» سخنگوی دولت آمریکا در مصاحبه با خبرنگاران گفت: وزیر امور خارجه آمریکا و تمامی همراهنش در تمامی مراحل سفر به طور منظم آزمایش تشخیصی کرونا را انجام می دهند و با ورود به مالزی اواخر شب گذشته آزمایشی که بر روی همه آنها انجام گرفته بود منفی بوده است به جز یکی از افرادی که آزمایش او شب گذشته مثبت و از تیم جدا شده است.

وی در ادامه افزود: پس از تماس هایی که با سفارت آمریکا و وزارت بهداشت انجام شده و اقداماتی که لازم بود در این خصوص انجام شود، این شخص به سرعت از بقیه افراد جدا و در مرکز قرنطینه نگهداری می شود. به علاوه بقیه افراد که تماس نزدیک با او داشتند هم دوباره مورد آزمایش قرار گرفتند و نتایج تست تمامی آنها پس از ۱۲ ساعت منفی اعلام شده است. ما خبرهای مربوط به این اتفاق را بروزرسانی کرده و مردم را در جریان آن قرار خواهیم داد.

سفارت آمریکا در مالزی نیز این خبر را تائید کرده است و در بیانیه ای از وزارت بهداشت مالزی برای تمامی اقدامات انجام گرفته در این خصوص تاکنون قدردانی کرده است.

کنفرانس خبری مشترک وزیران امور خارجه آمریکا و مالزی نیز صبح امروز با حضور هر دو نفر بدون هیچ مشکلی برگزار شد.

آنتونی بلینکن سه شنبه شب پس از سفر به اندونزی وارد مالزی شد و در ادامه سفر آسیایی اش به تایلند خواهد رفت.


ت ت
کدخبر: 54411 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها