روسیه ناتو را تهدید کرد

رئیس هیات روسیه در مذاکرات امنیتی و کنترل تسلیحات در وین هشدار داد که روسیه به اقدامات خصمانه ناتو پاسخ نظامی خواهد داد.

روسیه ناتو را تهدید کرد

به گزارش مُنیبان، گاوریلوف روز دوشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه۲۴ تصریح کرد: پیمان ناتو این واقعیت را درک می کند که نباید علیه روسیه اقدامات خصمانه کرد، زیرا مسکو به این اعمال پاسخ نظامی خواهد داد. 

وی با بیان اینکه نباید ناراحتی روسیه را برانگیخت و علیه آن اقدام کرد، اضافه کرد: گفت و گوی بین ناتو و روسیه باید جدی باشد و مقامهای پیمان ناتو این واقعیت را درک می کنند و اینکه به رغم توانمندی و قدرت ناتو، باید اقدامات مشخص برای تنش زدایی بین دو طرف صورت گیرد در غیر این صورت، روسیه پاسخ نظامی می دهد.

 به گفته گاوریلوف، اکنون شرایط حساسی بین روسیه و ناتو بوجود آمده است.  

 رئیس هیات روسیه در مذاکرات امنیتی و کنترل تسلیحات در وین تصریح کرد: آمریکا مجبور است با روسیه در مورد تضمین های امنیتی وارد گفت و گو شود. 

وزارت امور خارجه روسیه پیشتر پیش نویس توافقنامه‌هایی بین روسیه و ایالات متحده در مورد تضمین‌های امنیتی و توافقنامه اقدامات لازم برای تضمین امنیت فدراسیون روسیه و کشورهای عضو ناتو را به طرف آمریکایی تحویل داد. 

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه و مذاکره کننده ارشد هسته ای و موشکی این کشور امروز اعلام کرد که روسیه هنوز پاسخی از طرف آمریکایی درباره پیشنهاد ارائه تضمین های امنیتی دریافت نکرده است. 

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که در صورت رد پیشنهادات روسیه در مورد تضمین‌های امنیتی، مسکو وارد یک رژیم ضد تهدید خواهد شد.

به گزارش ایرنا، «الکساندر گروشکو» روز شنبه در یک برنامه زنده که در یوتیوب منتشر شد، افزود: روابط میان روسیه و ناتو به سطح خطرناکی رسیده و پیشنهادات مسکو درباره تضمین‌های امنیتی برای ورود به یک گفت و گو مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه روسیه معتقد است، ناتو نمی‌تواند پیشنهادهای امنیتی مسکو در اروپا را نادیده بگیرد، تصریح کرد: «غرب دو راه دارد؛  جدی گرفتن پیشنهادهای روسیه یا یک جایگزین نظامی-فنی».

روابط روسیه و ناتو بسیار پرتنش است و پس از روی کار آمدن حکومت غرب گرا در کی یف در سال ۲۰۱۴، پیمان ناتو همکاریها با مسکو را متوقف کرده و هر ساله چند رزمایش در نزدیکی مرزهای روسیه ازجمله در دریای سیاه برگزار می کند و مسکو نیز برای قدرت نمایی رزمایش هایی را برگزار می کند.

ت ت
کدخبر: 55395 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها