پاسخ تند مصر به آمریکا

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که از مصر به دلیل صدور حکم حبس تعدادی از فعالان فعالان سیاسی ناامید شده است. در مقابل قاهره این اظهار نظر آمریکا را "اقدامی نامناسب"خواند.

پاسخ تند مصر به آمریکا

به گزارش مُنیبان از شبکه آمریکایی الحره، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: واشنگتن با قاهره درباره مسائل حقوق بشر به صورت مستمر گفتگو و به قاهره ابلاغ کرده که اگر پیشرفتی در پرونده حقوق بشر محقق شود روابط دو کشور بهبود می‌یابد.

وی گفت که آمریکا از حکم حبس فعالان سیاسی ناامید شده است.

دستگاه قضایی مصر "علا عبدالفتاح" را به اتهام انتشار اخبار دروغین به ۵ سال حبس و "محمد ابراهیم" و "محمد الباقر" را به چهار سال حبس محکوم کرد. عبدالفتاح یکی از فعالان برجسته‌ در جریان انقلاب ۲۰۱۱ بود که به سرنگونی حسنی مبارک، رئیس جمهور پیشین مصر منجر شد. وی سال ۲۰۱۴ به ۵ سال حبس محکوم و در سال ۲۰۱۹ آزاد شد. در ماه مارس حکم یک سال و نیم حبس برای سنا سیف، خواهر عبدالفتاح به دلیل درخواستش برای آزادی زندانیان صادر شد.

در این راستا، احمد حافظ، سخنگوی وزارت خارجه مصر در واکنش به اظهارات ند پرایس اعلام کرد: نمی‌توان مسائل قضایی را به روند روابط میان دو کشور ربط داد. پرداختن به احکامی که از سوی دستگاه قضایی در راستای اجرای قوانین و بر اساس اسناد موثق و در چهارچوب یک روند قضایی شفاف و مستقل صادر می‌شود اقدامی غیر مناسب است.

ت ت
کدخبر: 55503 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها