ادعای فرمانده اسرائیلی در مورد حزب‌الله

مقامات رژیم صهیونیستی که تجربه دو شکست سنگین از «جنبش حزب الله» لبنان در سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ را در کارنامه خود دارند، هر از چندگاهی با فراموش کردن این دو شکست، ادعاهایی علیه این جنبش مطرح می کنند که نشان از توهم و نگرانی آنها از قدرت مقاومت دارد.

ادعای فرمانده اسرائیلی در مورد حزب‌الله

به گزارش مُنیبان، فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی و مقامات سیاسی این رژیم هر از چندگاهی با توجه به توهم جنگ احتمالی، حملات سایبری و حمله موشکی حزب‌الله، برای گروه های مقاومت لبنان خط و نشان می‌کشند.

"تومر بار" فرمانده جدید نیروی هوایی رژیم صهیونیستی چهارشنبه گذشته در ادعایی متوهمانه گفته که در صورت هرگونه حمله حزب الله لبنان به تل‌آویو، حملاتی سخت و شدید علیه آن انجام خواهد داد.

وی با فراموشی درسی که حزب الله در دو دهه اخیر به صهیونیست ها داده، مدعی شد که «در صورت وقوع درگیری نظامی با حزب‌الله، اسرائیل از قدرتی استفاده خواهد کرد که تصورش دشوار است».

"بار" همچنین با ادعای این که ارتش اسرائیل اطلاعات خوبی درباره حزب الله و مراکز نظامی و حوزه سایبری این جنبش دارد، خاطرنشان کرد که «اسرائیل می‌خواهد این جنگ را در مدت زمان کوتاه و با تعداد کمی تلفات به پایان برساند».

توهم مقامات رژیم صهیونیستی درباره حمله به لبنان و حزب الله در حالی است که این جنبش تاکنون فقط در دفاع از لبنان اقدام کرده و به تجاوزات رژیم صهیونیستی پاسخ داده است و تاکنون شروع کننده جنگی علیه ارتش رژیم صهیونیستی نبوده است.

به اعتقاد کارشناسان و تحلیلگران مسایل منطقه، سخنان فرمانده جدید نیروی هوایی رژیم صهیونیستی و دیگر مقامات این رژیم در خصوص جنگ با حزب الله که چند وقت یکبار تکرار می شود، توهماتی است که نشان از ترس و نگرانی در بین آنها دارد و سخنان مقامات تل آویو به منظور فرار رو به جلو و گریز از مشکلات داخلی بوده که به مقامات این رژیم فشار سنگینی وارد کرده است.

در همین راستا «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل که به لبنان سفر کرده، طی سخنانی مداخله جویانه و هم مسیر با رژیم صهیونیستی و مقامات آمریکا، از حزب‌الله لبنان خواست که مثل دیگر احزاب سیاسی در این کشور تنها یک "حزب سیاسی" باشد.

گوترش در مصاحبه با روزنامه «الشرق الاوسط» گفت که «من از حزب‌الله لبنان می‌خواهم که مثل دیگر احزاب سیاسی این کشور یک حزب سیاسی باشد؛ تنها راه برای تحقق این مسئله با تقویت نهادهای لبنان ممکن است؛ زمانی که شما یک فیل در یک اتاق داشته باشید، بهترین کار این است که اتاق را بزرگتر کنید تا آن فیل تبدیل به یک مشکل نشود».

وی بدون اشاره به اقدامات چند دهه اخیر ارتش رژیم صهیونیستی علیه لبنان و حملات چندباره به آن و انداختن مشکلات این کشور به گردن گروه های داخلی افزود که «نباید به گروه‌های تندرو چه شیعه و چه سنی اجازه داد که جایگزین دولت لبنان شوند».

گوترش همچنین مدعی شد که ما از ارتش لبنان با منابع اندکمان حمایت می‌کنیم و نیاز به حمایت بیشتر جامعه بین‌المللی از ارتش لبنان داریم. همچنین باید مشکلات مربوط به خط آبی (ترسیم خط مرزهای جنوبی لبنان با سرزمینهای اشغالی) حل شود.

دبیرکل سازمان ملل که در سفر سه روزه خود با «میشل عون» رئیس جمهوری، «نجیب میقاتی» نخست وزیر و «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان دیدار و گفت وگو داشت، مدعی شد که هدف از سفرش به لبنان بحث در مورد اینکه چگونه سازمان ملل می‌تواند بهترین حمایت را از مردم لبنان برای غلبه بر بحران‌های موجود فراهم کند، بود.

شکست ارتش رژیم صهیونیستی در دو جنگ ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ از حزب الله لبنان، خاطرات تلخی برای صهیونیست ها رقم زده و به کابوسی برای آنها تبدیل شده و همین مساله باعث شده تا مقامات آمریکایی، رژیم صهیونیستی و عوامل آنها برای ترمیم این شکست ها و روحیه دادن به متحد راهبردی خود در منطقه غرب آسیا یعنی رژیم اشغالگر قدس به انواع توطئه های در لبنان روی بیاورند، توطئه هایی که وحدت ملی این کشور یا همان مقاومت ضدصهیونیستی را هدف گرفته است.

مقامات آمریکایی و رژیم صهیونیستی به خوبی به قدرت و محبوبیت حزب الله در لبنان و منطقه واقف هستند و در این زمینه دو تجربه شکست ارتش اسراییل در سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ را به خوبی به یاد دارند، از این رو تلاشی برای زورآزمایی نظامی با حزب الله نمی کنند و بهترین راه برای مقابله با این جنبش انقلابی و مردمی را تفرقه در بین لبنانی ها با هدف قرار دادن حزب الله و انداختن مشکلات این کشور به گردن این جنبش پیگیری می کنند، مشکلاتی که از دو سال پیش آغاز شده است.

مطمئنا از فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی که اقدام به رجزخوانی متوهمانه کرده، توقعی نیست، ولی سخن در اینجا با دبیرکل سازمان ملل می باشد. وی باید براساس منافع و مصالح مردم کشورها سخن بگوید و موضع اتخاذ کند، در حالی که می بینیم گوترش در مسیر صهیونیست ها گام بر می دارد و سخنان آنها را در لبنان با ادبیاتی دیگر تکرار و پیگیری می کند.

ت ت
کدخبر: 56234 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها