در بورکینافاسو؛

در یک حمله تروریستی 44 نفر کشته شدند

گروه‌های مسلح ۴۴ نفر را در دو حمله تروریستی جداگانه در شمال و غرب بورکینافاسو قتل عام کردند.

در یک حمله تروریستی 44 نفر کشته شدند

از تارنمای فرانسوی «لوِنما نیجر - levenementniger » بر اساس بیانیه‌ای که شامگاه شنبه از سوی دولت بورکینافاسو منتشر شد، ۴۱ نفر از داوطلبان گروه «دفاع از وطن - Volontaires pour la Défense (VDP) » و غیر نظامیان روز پنجشنبه گذشته ۲۳ دسامبر در محور «اواهیگویا - تیتائو - Ouahigouya-Titao» در استان «لوروم - Loroum» واقع در شمال بورکینافاسو در کمین گروه‌های تروریستی قرار گرفتند و کشته شدند.

«لادژی یورو -  Ladji Yoro » سخنگوی دولت بورکینافاسو گفته شناسایی قربانیان توسط ژاندارمری ملی پیش از خاکسپاری آنها در حال انجام است.

تروریست‌ها ۴۴ نفر را در بورکینافاسو کُشتند

 دولت بورکینافاسو «به شدت این وحشی‌گری» را محکوم کرده است. برای ادای احترام به قربانیان این اقدام تروریستی، رئیس جمهوری بورکینافاسو از امروز - یکشنبه - تا دوشنبه به مدت ۴۸ ساعت عزامی عمومی اعلام کرده است.

همچنین در حمله تروریستی دیگری در شب جمعه گذشته منتهی به شنبه در روستای «کوفلاندِ- Koflandé » واقع در استان «کوموئه – Comoé» در غرب بوکینافاسو سه نفر دیگر از جمله مشاور شهرداری کشته شدند.

 در این حمله تروریستی، افراد مسلح تقریبا تمام مغازه‌های واقع در امتداد خیابان اصلی منتهی به «مونگودارا – Mangodara» را به آتش کشیدند.

تروریست‌ها ۴۴ نفر را در بورکینافاسو کُشتند

اقدام‌های جنایتکارانه گروه‌های تروریستی در بورکینافاسو در غرب و شمال این کشور تقریبا همه روزه ادامه دارد.

از سال ۲۰۱۵ تاکنون وضعیت امنیتی در این کشور بویژه در منطقه موسوم به «سه مرز» میان نیجر و مالی، که این دو کشور را نیز متاثر از خود کرده وخیم‌تر شده است. این اقدام‌ها نه تنها منجر به کشته شدن تعداد زیادی شده بلکه ساکنان منطقه را نیز مجبور به فرار کرده است.


ت ت
کدخبر: 56604 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها