واکنش روسیه به حملات اسرائیل

معاون نماینده روسیه در سازمان ملل در سخنانی بر مخالفت کشورش با هرگونه اقدام نظامی در منطقه خاورمیانه و به ویژه حملات رژیم صهیونیستی به سوریه تاکید کرد.

واکنش روسیه به حملات اسرائیل

به گزارش مُنیبان، دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل در مصاحبه با روزنامه القدس العربی درباره حملات هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه و چگونگی رخ دادن آنها علی‌رغم روابط خوب مسکو و تل‌آویو از یکسو و ائتلاف روسیه با سوریه از سوی دیگر اظهار کرد: ابتدا منتظر دستیابی به اطلاعات بیشتر درباره اتفاقات لاذقیه هستیم. اما به طور کلی، ما هر اقدامی را که وضعیت شکننده را تشدید کند محکوم می‌کنیم و هیچ اقدام نظامی از جمله حملات اسرائیل را در این منطقه تایید نکرده‌ایم.

وی در این باره گفت: عدم اذعان اسرائیل به انجام این حملات مساله را پیچیده‌تر می‌کند و به همین دلیل ما درصدد جمع‌آوری اطلاعات بیشتر در مورد این حوادث هستیم و با اسرائیل به صورت دوجانبه با آنها برخورد خواهیم کرد، اما هرگز اتفاق نیفتاده است که چنین وقایعی را نادیده بگیریم و آنچه اکنون منتظر آن هستیم، جزئیات بیشتر در مورد حملات اخیر است.

پولیانسکی ادامه داد: اینها موضوعات نگران کننده‌ای هستند و باید به هر طریقی از آنها اجتناب شود. اما همانطور که گفتم ما به اطلاعات بیشتری نیاز داریم تا بتوانیم بر اساس این اطلاعات به درستی عمل کنیم.

وی درباره مذاکرات روسیه و ناتو نیز اعلام کرد: روسیه ترجیح می‌داد مذاکرات با ناتو در اوایل ژانویه در سطح کارشناسان نظامی باشد، اما رهبران ناتو ترجیح می‌دهند که این نشست در سطح سیاستمداران باشد. مسکو منتظر شفاف‌سازی ناتو در این باره است و مذاکرات روسیه و آمریکا ادامه دارد.

پولیانسکی افزود: آنچه ما می‌خواهیم تضمین‌هایی از سوی آمریکا و ناتو است. ما پس از فروپاشی شوروی تضمین شفاهی عدم گسترش ناتو را دریافت کردیم و در آن زمان ایده‌هایی برای تبدیل ناتو به یک سازمان سیاسی یا ادغام آن در سازمان همکاری و امنیت اروپا مطرح شد.


ت ت
کدخبر: 57236 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها